Nis

• Onderwerp starter Onderwerp starter acra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Twee PC's communiceerden altijd prima met elkaar. Helaas besloot ik toen op beide Norton Internet Security 2006 te installeren (dit omdat m'n Norman-licentie verlopen was). NIS installeren verliep zonder problemen maar de PC's willen elkaar nu niet meer zien. Bij "mijn netwerklocaties" verschijnt er niks. In NIS kan ik laten zoeken naar netwerkverbindingen, ook dan vind ie niks. Krijg melding: "Norton Internet Security kon geen netwerkadapters vinden die zijn geconfigureerd voor het maken van een verbinding met het netwerk". Toen heb ik de ip-adressen handmatig ingevoerd in de vertrouwde zone maar nog steeds zien de PC's elkaar niet. Opnieuw wizard thuisnetwerk gedraaid, niks. Pingen dat gaat wel goed !!
Wie weet raad ??

Bedankt, Acra.

Krijgt de ene pc via de andere pc internet? Zo ja, dan op de hoofd pc Norton laten staan en op de client pc Norton verwijderen. Iedergeval de firewall moet weg op de client, deze wordt door de firewall van de hoofd pc beschermt. Je moet wel een antivirusscanner op de client houden.

PC's hangen via router aan internet. PC's kunnen zonder dat de andere PC aanstaat allebei het www op. Er is dus denk ik geen hoofdPC.
Ik heb NIS even uitgezet en opnieuw wizard thuisnetwerken gedraaid op beide PC's.
PC 1 en de printer die daar aanhangt kan nu benaderd worden door PC 2.
PC 2 nog niet door PC 1.
Als ik NIS weer inschakel blijft 't hetzelfde (halve probleem al opgelost)
De andere helft rara?
PC 1 staat wel zo ingesteld dat ik daar extern bureaublad op kan gebruiken. Ik dacht dat dat eigenlijk hier los van stond ? Nog een ander idee?
Bedankt,
Acra.

't werkt nog steeds niet !

Na een dag klungelen nog geen stap verder :(
Zodra NIS ingeschakeld is zien de PC's elkaar niet meer. Ik kan met NIS aan wel pingen en heb over en weer de IP-adressen in de beveiligde zone gezet. Bij mijn netwerklocaties echter niks te zien, zelfs de eigen PC niet. Ik snap er niks van.
Moet de gateway-IP ook in de beveiligde zone ?
Graag hulp.
Groet,
Acra

Nog maar 'ns, 't wil niet lukken

Sorry, dat ik er een nieuwe post van had gemaakt.
Hier dus maar:

Van Symantec krijg ik geen antwoord (heb ze 2 weken geleden gemaild)
dus nog maar 'ns hier geprobeerd.
Ik heb adsl - router - 3 PC's met XP home en NIS 2006
Nu wil ik een thuisnetwerk.
NIS eerst eraf gegooid.
Boeltje aan elkaar gekoppeld, thuisnetwerkwizard in Win XP gedraaid, werkt als een zonnetje.
NIS weer geinstalleerd. BIJ NIS firewall instellen wizard laten zoeken naar netwerk, die vind niks. Dus zelf maar alle IP-adressen in de vertrouwde zone gezet, dat helpt geen biet. PC's zien elkaar niet zolang de firewall van NIS aanstaat. Schakel ik de firewall uit dan werkt 't thuisnetwerk weer prima maar-ja daar had ik NIS dus niet voor aangeschaft.
Ik ben al tijden op zoek het werkend te krijgen met NIS gewoon ingeschakeld.
Kan dat nou echt niet ?!

Op de site van symantec staat bij de wizard thuisnetwerk in NIS - OPMERKING: Tijdens de scan probeert de wizard IP-adressen te herkennen die beginnen met ,10 172,16 -31 of 192,168. Als geen van deze IP-adressen gevonden wordt, stelt NIS/NPF vast dat er geen thuisnetwerk aanwezig is en toont het volgende scherm: een oplossing komt er dan niet.
Ik heb andere ip-adressen en de oplossing vertrouwde zone werkt kennelijk niet.

Wie helpt me s.v.p. verder.

Alvast veel dank,
Nora

in jou router zit al een firewall dus je heb hem eigelijk niet eens nodig ik zou wel een spyware programma draaien die van die lelijke pop-ups tegen houd (spyware docter)
ik denk 1nigste oplossing als het niet werkt met nis2006

Ik kwam laatst een soortgelijk probleem tegen, ook 2 winXP computers via een router met elkaar verbonden en na het installeren van NIS2006 konden ze elkaar niet meer vinden in het netwerk. Het invoeren van de IP-adressen in het vertrouwde netwerk had in eerste instantie geen resultaat (dit is overigens wel nodig).

In NIS stond automatisch-programmabeheer ingeschakeld en na veel zoeken en proberen bleken de computer elkaar wel te zien als ik een bepaald programma in automatisch-programmabeheer veranderde van 'Automatisch' naar 'Alles toestaan'. Ik geloof dat het een windowsonderdeel was, maar ik weet niet meer wat het precies was :( . ( ik kan het niet nakijken want ik gebruik zelf geen NIS2006 )

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. :)

Dan gok ik :
Microsoft Local Security Authority Shell
of
Microsoft TCP/IP configuration utility
beiden staan op automatisch
Echter geen idee wat die dingen doen.
Weet iemand waar deze pgm's voor dienen?
Groet,
Nora

"Microsoft Local Security Authority Shell" heeft te maken met het aanmelden van gebruikers op je computer. (zoek op lsass.exe voor meer informatie)

Van "Microsoft TCP/IP configuration utility" weet ik niet precies wat het doet, maar het is wel een process voor (o.a.) je netwerk ).

Dus ik zou zeggen, probeer het eens uit of het werkt nadat je 1 van beiden (of beiden) op 'alles toestaan' hebt gezet. Als het dan werkt weet je in ieder geval waar het probleem zit. :)

<<<<Dus ik zou zeggen, probeer het eens uit of het werkt nadat je 1 van beiden (of beiden) op 'alles toestaan' hebt gezet. Als het dan werkt weet je in ieder geval waar het probleem zit. >>>>

Dit werkte helaas niet.
Vandaag iemand van symantec aan de lijn gehad.
Zijn idee: zet de firewall in de router uit. Buiten dat ik geen idee heb hoe dit te doen, voel ik hier ook niets voor
Idee 2: maak extra regels bij firewall-configureren-geavanceerd en zet 't ip-adres van de andere PC's en de router ook op toestaan.
Vraag : hoe vind ik 't ip-adres van de router (speedstream 5400) of is dit 't zelfde als 't ip-adres van de gateway?

Groet,
Nora

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan