NIS2004 keert spontaan terug ná herinstallatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
PC met NIS2004. Was nooit geupdate, dus ik werd erbij gehaald omdat ie vol zat met virussen. (stinger vond bijna 1500 geinfecteerde bestanden!)

Herinstallatie gedaan met XPhome. Gekozen voor volledig nieuwe installatie.

Wat blijkt?
In configuratiescherm staat gewoon geen enkele software. Maar als ik NIS2004 er weer op wil zetten zegt ie dat er al een versie werkt.
Als ik dan met de zoekfunctie ga zoeken blijkt de hele map waarin NIS 2004 is geinstalleerd, nog gewoon te bestaan....!

Heb dus nav deze vraag RNIS proberen te gebruiken, maar als ik op RNIS dubbelklik gebeurt er niks.
Dus heb ik als alternatief om NAV alvast te installeren SystemWorks willen installeren, maar krijg dan halverwege de installatie ook een foutmelding en deze installatie wordt ook afgebroken.

Nou zag ik later met dikke letters vefrmeld op de Symantec0site dat RNIS en RNAV NOOIT gebruikt mogen worden onder XP.
Wat zijn daar de gevolgen dan van?

En: wat kan ik nu doen om tòch NIS2004 geinstalleerd te krijgen?

Ik heb windows-XP gewoon opnieuw geinstalleerd vanaf de CD. De pc heeft geen floppydrive, dus de manier zoals ik het vaker heb gedaan (met opstartdiskette van W98 en dan eerst formatteren kon ik nu niet doen).
Je kunt dan op een gegeven moment kiezen voor een update of herstel meen ik en een nieuwe installatie, waarbij dan de oude bestanden gewist worden en een volledig nieuwe installatie wordt uitgevoerd.

RNIS en RNAV doen dus niks...

Die verwijdertooltjes zijn niet voor versies 2004

Solution:
This document provides the latest version of the RnisUPG.exe file and the instructions for using it. RnisUPG.exe is a utility that removes the program files and registry entries installed by Norton Internet Security (NIS) or Norton Personal Firewall (NPF), for versions 2003 and earlier.

Misschien helpt je dit wat op weg: Uninstalling and reinstalling Norton Internet Security™ or Norton Personal Firewall™ 2004

Heb je de pc wel geformatteerd met de cd van windows? Anders staan die virussen er waarschijnlijk nog wel op (en de virusscanner dus ook.....)

@Gezina en JKoelman: ja dat heb ik gelezen en ben diep onder de indruk....

Ik voel er dan eerder voor, omdat ik toch de boel opnieuw installeer, de installatie van XP nog even opnieuw te doen.

@Basvdk: Maar hoe kan ik zonder de opstartdiskette te kunnen gebruiken de harde schijf formatteren dan?

Ik heb wel de vraag langs zien komen of ik de partitie wilde verwijderen. Moet ik dat dan doen? Kan ik daarna dan ook 2 partities maken?
Wil je me dat dan heel duidelijk beschrijven hoe ik dat moet doen.

Juist Marianneke, bij die vraag of je partities wil verwijderen, de partitie verwijderen die er nu op staat. Dan een nieuwe (of 2) maken. Als je er 2 wil even opgeven hoe groot je ze wil hebben (wordt allemaal gevraagd door windows) en dan de partitie selecteren waar je XP op wil installeren. Dan kun je ook gelijk de vers gemaakte partities formatteren, en dat scheelt virussen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan