NIS2007 maakt Pc trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Hoi,

Ik heb sinds een weekje ofzo mijn NiS2006 ge-upgrade naar de 2007 versie en sindsdien gaat m'n Pc ongelooflijk slecht,met 2006 ging dat veel vlotter.
(BTW alles legaal via Belgacom)
Er is verder niets veranderd,enkel van NIS2006 naar NIS2007 gegaan en natuurlijk de oude volledig (nou ja) verwijderd.

Andere problemen zijn er vlgs.mij niet qua spyware e.a,gebruik Spywareblaster,AdAware Pro,Spybot en SpySweeper en scan volledig met NAV elke 2 dagen,het zit em gewoon in de Norton afdeling....duurt zo'n 10-15 minuten na het opstarten vooraleer Norton tevoorschijn komt in de balk onderaan en je kan gaan werken op't Net of met programma's,dat klopt hier toch niet !
:confused:
Enige suggesties ?

Groet,
Eric

Mijn ervaring met Norton is dat deze een grote belasting vormt voor je Pc,ik zou overstappen op Avast,goed programma en weinig belasting.

Nou ja, het zou natuurlijk zonde zijn om voor een betaald product te betalen. Je zegt dat je je NIS2006 hebt geupgraded. Heb je dus een apart CD voor NIS2007 of is het een upgrade-CD geweest? In geval van het eerste, zou ik eerst NIS eraf gooien, dan je computer eens opschonen (overgebleven bestanden verwijderen, register opschonen) en dan NIS2007 erop zetten.

Ik moet trouwens zeggen dat ik geen ervaring heb met NIS2007. Zou het dan echt zo zijn dat deze zwaarder is dan 2006? Deze laatste was na de voorgaande uitvoeringen eindelijk weer een beetje lichter (hoewel toch nog vrij zwaar). Je zou verwachten dat met bij Symantec begrijpt dat dat positief was. Kloppen je systeem-gegevens nog, en run je het betreffende pakket inderdaad op die Athlon 1300?

Laatst bewerkt:
Elke Norton vertraagt je systeem meer dan andere anti-virusprogramma's of beveiligingsprogramma's.

Een keer goed deinstalleren via deze Symantec tool en opnieuw installeren zou kunnen helpen, maar de vertraging van je pc zal blijven ( misschien minder ).

Je kan sowieso dit doen:

Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt. Bij het onderdeel Problemen kan je nog kiezen om een back-up van de te verwijderen sleutels te maken, doe dit.
Vink aan de linkerkant niks nieuws aan dan wat er al aangevinkt staat, dit is voldoende.

De NIS2006 had ik online bekomen als gebruiker van Belgacom ADSL en ook op die Norton interface staat steeds in het klein (Belgacom) dus op dat gebied zit alles wel goed en legaal veronderstel ik.
Nu kreeg in bij het begin van het jaar een bericht van Belgacom ADSL om mijn 2006 te veranderen naar de 2007,dus heb ik de oude eraf gegooid en deze 2007 genomen en sindsdien heb ik deze zeer traag opstartende Pc.
Bij m'n Zoon zijn Pc verschijnt nu ook dat Belgacom bericht maar daar val ik nu niet meer voor,daar zoek ik wel een andere oplossing voor.
Heb dus geen Norton CD,maar wel het exe.bestand opgeslagen hetgeen ik steeds weer kan installeren desgewenst,ook heb ik dat nog van de 2006 versie maar dat abo. daarvoor is natuurlijk vervallen,deze Norton versies van Belgacom kan je elk jaar GRATIS vernieuwen mits je bij BelgacomADSL blijft natuurlijk.
En idd. draai ik op AMD Athlon-PECM, 1333 MHz Thunderbird.
CCcleaner zal ik later ff proberen als ik wat meer tijd heb.
Ik weet dat er veel pro-contra Norton is maar ik gebruik die NAV's al sinds 2000 en heeft steeds goed gewerkt en met Firewall ed. in het pakket blijft het toch iets handigs maar nu begin ik wel wat te twijfelen hoor...afijn ik wacht nog een beetje de reacties af

Dank
Eric

Norton is ook niet slecht maar het hoort niet bij de beste programma's.
Dat komt en door de onnodige vertraging en vertraging bij opstarten van pc en door het aantal virussen wat Norton vindt, dat zijn er minder dan bij bijvoorbeeld NOD32 of Kaspersky.

Omdat NIS 2007 toch gratis voor jou was, zou ik toch een keer AVG of Avast proberen.
Kijken of dat verschil maakt. En elke versie van Norton lijkt mij steeds mooier en beter: dus vertraagt het je systeem steeds meer.

Nou, of hij beter is, blijft maar de vraag. Ikzelf vind dat norton teveel zooi met zich meebrengt die je òf niet nodig hebt, òf waar betere alternatieven voor te vinden zijn. Aangezien Norton gratis voor je is, zou ik, zeker met het oog op je verouderde systeem, voor een alternatief gaan. De genoemde Avast en AVG zijn gratis, en prima scanners bovendien. En niet te vergeten licht voor je PC. AVG weet ik iig zeker. Die gebruik ik namelijk voor een Pentium III 500 die ik hier nog heb. Loopt goed, en geen supervertragingen. Dan moet dat op die 1333-bak van jou ook goed lopen. Als firewall kun je comodo gebruiken. Relatief licht en werkt prima. Mocht je niet zo veel behoefte hebben aan het controleren van je internet verkeer, dan kun je ook de standaard windowsfirewall gebruiken. Wat anti-spyware betreft zou ik om de twee weken gebruik maken van een scanner als Ewido.

Norton staat bekend voor zijn immense belasting van het systeem. Vroeger was dit niet zo maar omdat ze nu continu uw systeem in de gaten houden en dit als hoogste prioriteit hebben gezet is het een ramp om met Norton te werken.
een goede tip:

koop in het vervolg mcafee of Panda antivirus

McAfee is niet veel beter dan Norton hoor, als je toch geld besteedt, koop dat direct een goed en degelijk product wat z'n werk op een normale manier doet.
Bijvoorbeeld NOD32 of Kaspersky: goedkoper dan McAfee ( sowieso NOD32 ) en zijn kwalitatief gewoon beter.

Panda is al beter dan Norton en McAfee maar kan zeker nog niet tippen aan NOD32 of Kaspersky.

dat is idd zo, zeker Kapersky. Daar heb ik al goede resultaten over gehoord

Kaspersky heeft als voordeel tov Nod32, dat het ook als suite te verkrijgen is. Iets soortgelijks als NiS dus, maar dan beter, en lichter. Maar goed, ik denk dat we alleer eerst de gratisalternatieven moeten nagaan, aangezien Happyhippie nu ook niets betaalt. Een ander prima gratis alternatief is Avira AntiVir PersonalEdition Classic. Het is afgeleid van de Avira anti-virus, die altijd erg goed scoort in de vergelijkende tests.
Van de gratis virusscanners zijn AVG en AntiVir de opties die het zuinigst met het geheugen omgaan.

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Had eerst gedacht om Panda te nemen omdat ik daar ook gratis aan geraak via't bedrijf waar m'n schoonbroer werkt,maar als dat ook zo zwaar is als Norton NIS is dat geen alternatief helaas,mag het nog gratis zijn.
Ik zal eens informeren op't web naar de NOD en Kaspersky want die ken ik niet.

Met de echte gratis scanners heb ik het wat moeilijk,ik kan slecht geloven dat die zo goed zijn als een Norton.......mja als jullie doorgewinterde gebruikers zeggen van wel !

M'n zoon heeft eens een tijdje Avast geprobeerd maar die sprong te pas en te onpas op dat het irritant werd.
Hij gaat nu met z'n spaarcenten (mits bijpassing van zijn "ouwe heer") een Dell E521 kopen en daar zit sowieso McAfee bij ,misschien kan ik het er bij mij ook op krijgen of is dat geen verbetering qua belasting tegenover NIS .

Wat mij verwondert is het feit dat NIS al bij al niet de RollsRoyce is onder al die Anti-proggies maar toch het grootste marktaandeel blijkt te hebben en zelfs in de kleinste Pc shop of supermarkt ligt wel zo'n geel/zwarte doos en iedere "Jan met de pet" kent Norton,alsof het Coca Cola is !
Ik dacht altijd dat Norton de N°1 was,temeer daar bedrijven als Belgacom ze nu zelfs gratis bezorgt als onderdeel van hun ADSL pakket.

Groet
Eric

Laatst bewerkt:
Het lijkt inderdaad vreemd: een programma dat je voor 40 euro koopt, zoals Norton Anti-Virus is minder goed dan een gratis programma als AVG of Avast of AntiVir.
Maar toch is het zo.

- Norton vertraagt je systeem onnodig, ook bij het opstarten.
- Norton vindt vaak minder dan andere programma's.

Als je toch wilt betalen: zijn NOD32 en Kaspersky inderdaad dingen om naar te kijken.
Beide kan je ze eerst uitproberen, bijvoorbeeld voor 30 dagen om te kijken of het wat is.

Succes!:thumb:

Wat mij verwondert is het feit dat NIS al bij al niet de RollsRoyce is onder al die Anti-proggies maar toch het grootste marktaandeel blijkt te hebben en zelfs in de kleinste Pc shop of supermarkt ligt wel zo'n geel/zwarte doos en iedere "Jan met de pet" kent Norton,alsof het Coca Cola is !
Ik dacht altijd dat Norton de N°1 was,temeer daar bedrijven als Belgacom ze nu zelfs gratis bezorgt als onderdeel van hun ADSL pakket.

Groet
Eric

En dat Norton zo bekend is komt omdat het op erg veel nieuwe pc’s is voor geïnstalleerd, en dan zal het wel goed zijn, denkt men dan, maar dat was eens.

Zelf was ik tot ongeveer 4 a 5 jaar geleden ook een fan van Norton, maar die tijd is geweest.
De Amerikaanse dev’s worden volgens mij lui en gemakzuchtig, en dat kunnen ze zich in het ‘oosten’ nog niet permitteren.

Neem Kaspersky of Nod32.

Groet
Eric

En dat Norton zo bekend is komt omdat het op erg veel nieuwe pc’s is voor geïnstalleerd, en dan zal het wel goed zijn, denkt men dan, maar dat was eens.

Zelf was ik tot ongeveer 4 a 5 jaar geleden ook een fan van Norton, maar die tijd is geweest.
De Amerikaanse dev’s worden volgens mij lui en gemakzuchtig, en dat kunnen ze zich in het ‘oosten’ nog niet permitteren.

Neem Kaspersky of Nod32. :thumb:

Hallo,

Heb nu al het Norton related eraf gehaald en idd. gaat ie nu heel lekker,dus dat is al opgelost.
Nu draait de Sygate die wel wat onoverzichtelijk is in het Engels met die instellingen voor een niet doorgewinterde Pc user maar het lukt tot nu toe prima maar waarschijnlijk zal ie wel wat problemen maken met P2P en Skype..... (?)

NOD32 staat er ook op,helaas ook weer niet in het NL te verkrijgen vrees ik,waar ik me bij NOD aan stoor is het feit dat er geen icoon in de rechtse balk verschijnt zodat je niet weet of ie wel degelijk loopt of niet.

Die van Sygate staat er wel,ik heb NOD32 ingesteld bij "altijd weergeven" in de balkeigenschappen maar dat helpt niet,zou toch handig zijn als controle vindt ik.

Is de NOD32 trial een full version eigenlijk of een geknipte ?

Verder laden beide programmas zeer snel en kom ik in opstarttijd van 12-15 minuten nu naar zo'n 2 min. en daar ging het toch om vooral,als ik nu nog goed beschermd zit met beide komt er nooit meer zo'n Geel/Zwarte doos in huis.
Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen.

Maar momenteel is Happyhippie happy
:thumb:

Bedankt,
Groet
Eric

Laatst bewerkt:
Nod32 is wel in het Nederlands: http://www.nod32.nl/
Als je geen icoon hebt, is er tijdens de installatie wat fout gegaan, maar als je toch de NL versie download en installeert zal het wel goed komen.
De trial is het zelfde als de full versie.

Omdat in de NOD32 interface geen keuzemogelijkheid bestond voor Nederlands heb ik er niet verder over nagedacht maar deze Engelse versie is dan weer een extended trial die loopt tot 2032 en dat is ook al heel wat,ga straks ff proberen met de NL uitvoering.

Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan