Nivida GeForce 710m en Battlefield 3 Multiplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Source

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Beste lezer(s),

Graag zou ik Battlefield 3 op mijn nieuwe notebook willen spelen. Persoonlijk heb ik niet heel erg veel verstand van grafische kaarten en dergelijke dus stel ik de vraag hier maar, ook wil ik er natuurlijk zeker van zijn voordat ik daadwerkelijk geld uitgeef aan dat spel. Kan mijn notebook met de specificaties die beneden vermeld staan Battlefield 3 op multiplayer draaien zonder enige lag?

Specificaties:
Intel Core i7-3537U @ 2.00GHz turbo upto 2.85 GHz
RAM: 4GB (Quad Core)
Videocard: Nivida GeForce 710m

Ik hoop zo snel mogelijk van jullie te horen.

Alvast bedankt,
Source

Hey, heb je misschien de naam van het complete model notebook? De videokaart lijkt me in ieder geval erg zwak. Ik heb zelf een 740M in mijn laptop zitten, en die perst er met moeite op medium ongeveer 30 FPS uit. De 710M is een stuk zwakker dan mijn 740M, dus trek daaruit je conclussie
http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GT-740M-vs-GeForce-710M

Ja, ik heb de Asus F552CL-SX368H. Een aantal dagen geleden heb ik Battlefield 3 gedownload om het uit te proberen (alleen singleplayer) en dit is het resultaat: http://youtube.com/watch?v=uEWey5ogjYQ speelde op ongeveer 28-35 FPS op Low settings.

Dan zal je er niet meer uit kunnen halen door de zwakke videokaart hè.

Het maakt mij op zich niets uit als ik de game op de laagste instellingen moet spelen. Mijn vraag is of ik Battlefield 3 Multiplayer kan draaien met dezelfde FPS als de singleplayer.. (Heeft multiplayer dus meer nodg?)

Meestal vraagt multiplayer wel ietsje meer, maar niet heel veel hoor.

Dus dan zou ik het kunnen runnen op mijn PC op de laagste instelling uiteraard?

Als de SP voor jouw goed speelbaar is zal de MP dat ook doen, de FPS drop bij BF3 MP is minimaal t.o.v. SP. Echter ontstaat de kans dat wanneer je op servers speelt met 48+ players of op servers met hoge ping, dan wel op servers die ver weg gehost worden dat je beeld begint te haperen en wellicht je game ermee stopt.

Daarbij is je gehele laptop niet echt geschikt voor gaming.
Processor is niet snel genoeg voor gaming, 4GB ram is wat aan de magere kant en de HDD lijkt niet echt snel te zijn.

mijn advies, ga voor een net wat zwaardere laptop als je van plan bent om te gaan gamen.
Of overweeg een desktop (deze zijn in verhouding goedkoper), en koop daar eventueel een goedkopere laptop bij als je deze nodig hebt voor b.v. webbrowsing en tekstverwerking.

Succes!

Dankjewel voor je reactie, ik weet dat mijn laptop niet de ultieme game laptop is maar ik denk dat het wel moet lukken om te spelen. Ik ga vandaag nog een aantal conquests proberen in de single player om er honder procent zeker van te zijn dat ik de game kan draaien zonder enige lag op de laagste instellingen uiteraard. Als deze test succesvol is dan ga ik morgen de download aanschaffen via origin.

Jullie horen er nog wel van! :)

Hallo,

Ik zou eventueel eerst eens een andere game proberen, of te kijken of BF3 MP niet cracked te vinden is, puur voor te proberen natuurlijk! als het goed werkt koop je het!
Ik denk echt niet dat je met dit systeem lag vrij MP kan spelen op low settings.

Wat ook verstandig is, monitor je GPU en CPU temperaturen eens (met b.v. Speccy) als je de temp, weet kan je je GPU misschien nog net wat sneller clocken, waardoor je net dat beetje meer power eruit haalt wat je nodig hebt!

Toch speel ik singleplayer zonder lag, er is geen cracked multiplayer van Battlefield 3, heb je een vergelijkbare game aan Battlefield 3 multiplayer die wel te cracken is?

Ik heb geen vergelijkbare game!

Ik heb zelf tussen de 5 en 15 fps drops verschil tussen sp en mp!

Dat wil zeggen dat je bf3 speelt op 20-30 fps, eigenlijk is dit wat weinig voor een vloeiende spelervaring

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan