Nix brandt meer op mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belindapinda

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Op mijn asus laptop (1,5 jr oud) staat nero. Alles legaal.
Altijd goed gedaan, sinds enige tijd krijg ik aan het eind van het brandproces: verificatie data mislukt. En spuugt íe mijn cd-tje uit. Ook als ik via Windows verkenner een mapje met bijv afbeeldingen kopieer naar het station waar een leeg schijfje in zit, en daarnba via windows branden doe, gaat ook alles goed tot het einde: branden mislukt. Als ik bij eigenschappen kijk naar mijn cdrom/dvdbrandstation, geeft íe aan dat alles ok is.
Ik heb ook al een lagere brandsnelheid geprobeerd, helpt evenmin. Afspelen enzo lukt dus allemaal wel. Ik begrijp er niks van.

Wie wel?

groetjes
Belinda
*eet van frustratie veel pinda's*

Als je het probleem alleen bij Nero had zou het nog softwarematig kunnen zijn. Maar als het branden met windows zelf ook niet lukt dan vrees ik dat het wel eens aan de brander zelf zou kunnen liggen.

nog vreemder..wie weet iets?

In vervolg op mijn vraag het volgende.

Het lukt nu opeens weer wel om te branden, heel vreemd. Maar het cd-station blijft zich vreemd gedragen. Ik heb nu dus net een cd gebrand met daarop wat word documenten en jpeg's. Dat ging goed en de laptop spuugde de cd eruit na het branden. Ga ik vervolgens de cd er weer instoppen, om te kijken of echt alles is goed gebrand, krijg ik telkens te zien bij Deze computer> cd-r stion: audio schijf, met daarop nul,nul leesbare bestanden (lege schijf, zo lijkt het dus!) Terwijl het allesbehalve een audioschijf is. Dus ik heb even de gebrande cd in een andere pc gedaan en zie daar: ik krijg keurig alle gebrande bestanden te zien en kan ze ook openen. Schijnbaar leest mijn laptop de cd als zijnde een audiocd. Dat kun je vast wel ergens instellen. Maar waar? Wie weet raadt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan