NL, COM, of EU ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Ik ben toe aan een eigen domeinnaam. De mogelijkheden NL, COM, en EU zijn voor mijn gewenste naam nog allemaal vrij. Wat zijn de redenen om speciaal voor één van deze 3 te kiezen? (of juist voor een andere zoals ORG of Biz). Heeft dat bv ook te maken met de vindbaarheid of is het alleen maar het idee dat bv COM internationaler oogt dan NL?

Kan er iemand mij uitleggen wat ze hiermee bedoelen? Het gaat over een .tk domein

Gratis domeinnaam, tegenwoordig zonder reclame maar wel elke 90 dagen minimaal 25 bezoekers de domeinnaam in een browser intypen of 10 mails via het .tk-domein worden ontvangen.

Wil dit zeggen dat wanneer er minder dan 25 bezoekers/3maand komen, je site wordt opgedoekt of iets dergelijks?

...

hallo,

Ik weet niet of ik hierin gelijk heb en stel het daarmee gelijk ter sprake voor andere forumleden. Misschien is het beter om de drie belangrijkste extenties te nemen, namelijk .nl . com. .be, dit vanwege om misbruik of piraterij te voorkomen? Als jij jouw site niet op .com hebt gereserveerd, dan is iemand gerechtmatigd om jouw domeinnaam te reserveren met .com, dat is iets wat je denk ik niet wil hebben.

Groetjes,

PS vraag dit na of dit klopt

Ik weet dat er vaker problemen zijn geweest omdat iemand een domeinnaam had met . nl en dat iemand anders vervolgens dezelfde naam registreerde met.com. Met hele rechtszaken tot gevolg omdat de eerste zich benadeeld voelde. Dat is wat Peter bedoelt?
Nou komt mijn eigen naam niet zo erg voor piraterij in aanmerking denk ik....maar anders is het misschien met een meer algemene naam. Als ik Helpmij.com zou beginnen...??:D

Dus als je dat van bvb. helpmij.nl en helpmij.com wil voorkomen moet je beide domeinnamen betalen. Dat wordt dan ook een kostelijk grapje op den duur:o

Dus als je dat van bvb. helpmij.nl en helpmij.com wil voorkomen moet je beide domeinnamen betalen. Dat wordt dan ook een kostelijk grapje op den duur:o

Maar dat zal wat grotere organisaties die er echt belang bij hebben niet direct de kop kosten.......de bonus voor de topman kost 1.000.000x méér.....

Maar ik ken ook een geval van een jong stel. De website .NL stond op haar naam, was door haar gebouwd en ging ook alleen maar over háár werk. Ze gingen uit elkaar en vervolgens zette hij zijn content op haar site. Die nu nog steeds te bekijken is maar nu dus met de inhoud die haar ex er later op heeft gezet. Onder háár persoonlijke domeinnaam. Zij heeft toen maar een nieuwe aangevraagd, opnieuw met dezelfde (=haar eigen) naam maar nu .COM. Ik neem aan dat zij haar oude NL domein persoonlijk op had kunnen zeggen (of nog steeds kan, maar misschien was het domein op beider naam geregistreerd?), Misschien een beetje onhandig allemaal maar ook wel pijnlijk en raar. Mensen die háár googelen komen bij hém terecht...........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan