NLTDR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

figaro

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2001
De PC met windows XP start niet meer op, komt gelijk de melding NLTDR ontbreekt. Ik heb geprobeerd de HD opnieuw te formateren, partitie verwijderd een nieuwe aangemaakt en geprobeerd de schijf opnieuw te formateren, maar blijft tijdens het formateren op 0% staan.
Het is een PC met een recovery CD van windows XP Home. Ik denk zelf dat het probleem de HD is, maar weet het niet zeker of dat het misschien de recovery CD is die niet meer werkt.

groetjes, Frank

Het merk van uw PC is mij niet duidelijk, maar dit is de ervaring van een bekende van ons;

Systeemherstel HP computer.
Terugzetten fabrieksinstellingen, via terugzetten verborgen herstelpartitie. (recovering)

Dit dient uitsluitend uitgevoerd te worden ná verwijderen printer/scanners etc.
Anders wordt het herstelbestand onbereikbaar en verschijnt de melding NTLDR ontbreekt.
Herstarten/nieuwe pogingen lopen uit op steeds dezelfde foutmelding.

Oorzaak: omdat het recoverbestand tracht de fabrieksinstelling te herstellen. Dit lukt niet als de configuratie gewijzigd is door de gebruiker.

kan je wel op de pc komen met je herstel cd erin?

dus geen keuze maken, alleen de cdrom erin.

Neem dit eens door
ntldr herstellen

Dit werkt alleen als je via bovengenoemde weg in je pc kan komen en je een diskette-station in je pc hebt.

Succes

herstel cd werkt niet meer

Ik had geprobeerd om de herstel cd te gebruiken, maar werkt niet. de verborgen partitie zal m.i. wel beschadigd zijn, maar hoe kun je zoiets herstellen, hoe kom je in de verborgen partitie?

HD beschadigd

Het probleem is opgelost. HD bleek niet kapot te zijn maar wel beschadigd. Nieuwe HD geplaatst en loopt weer als een trein.

Het probleem is opgelost. HD bleek niet kapot te zijn maar wel beschadigd. Nieuwe HD geplaatst en loopt weer als een trein.

heb dit pprobleem ook !! heb de hd in garantie die nog geen 3 weken oud was. teruggebracht en windows opnieuw geinstalleerd. alles ging perfect tot datik mijn mobo en mijn graka heb geinstalleerd. dan krijg ik het probleem terug :( maar dat kwam wss omdater geen dvd meer inzat . :( hoe kan ik dit oplossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan