No any drive found?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelyne77

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2009
Hallo,

Mijn pc heeft vanmiddag de Windows update geinstalleerd (ik werk met Vista XP). Tegelijkertijd wilde Spybot ook een update installeren. Na de herstart is bij de configuratie waarschijnlijk wat misgegaan. Hij bleef steeds bij 0% van fase 3 en heeft meermaals zichzelf herstart. Uiteindelijk kreeg ik het scherm waar ik mijn wachtwoord invul, maar nu reageert hij niet meer op mijn wachtwoord. Hij zegt: toegang geweigerd. (als ik een fout wachtwoord invul, zegt hij ook dat het fout is. Dat is dus wat anders dan toegangsweigering....)

Na een paar opnieuw opgestart te hebben, zag ik dat hij in het begin, nog bij zwart scherm zegt: no any drive found

Ik wil graag een systeemherstel doen, een herstelpunt kiezen, maar kom doordat dat wachtwoord niet reageert ook niet meer verder de pc in. Dat de pc geen drive meer vindt, klinkt ook nogal wat beangstigend.

Wat nu??! Kan nu dus helemaal niks met de pc.

Ik bedoel: het is een Windows Vista XP machine. Dacht dat het misschien handig is om er bij te zetten, zodat jullie misschien beter weten wat nu misging of hoe ik het kan oplossen.

Ik bedoel: het is een Windows Vista XP machine. Dacht dat het misschien handig is om er bij te zetten, zodat jullie misschien beter weten wat nu misging of hoe ik het kan oplossen.

Maar dat kan niet.....

Je hebt OF Vista OF XP (of een dual boot, maar dat denk ik net...)

Nee, de software is toen MyCom meteen op de pc gezet. Heb daar destijds alleen de code van gekregen, die ik waarschijnlijk nu niet meer heb (te vaak verhuisd).

Wat dat betreft moet ik het doen met wat ik op mijn andere pc (waarop ik nu werk, een laptop) kan branden aan materiaal wat ik weer in die andere pc kan zetten om het te repareren. Ik heb gezocht naar een recovery cd, maar die kan ik ook niet vinden.

Ok, klinkt goed!
En hoe start je van de cd precies op? Welke F of toetscombinatie moet ik daarvoor maken?

Nee, veilige modus gaat ook niet. Dan kom ik weer in dat wachtwoord probleem terecht...

Ik heb zojuist geprobeerd met F8 op te starten. Dat is in veilige modus gelukt en toen wilde ik systeemherstel doen. Via startmenu kom ik er dan wel, maar tot ik op systeemherstel klik. Dan opent hij geen nieuw scherm/gebeurt niets. Uiteindelijk herstart de pc zich vanzelf weer en komt in normale modus weer bij wachtwoordscherm. Daar is de toegang dan nog steeds geweigerd...

Ben dus nog niet veel verder, maar kom iets dieper in de pc. Kan ik op een andere manier nog een systeemherstel doen?

Ik ga intussen kijken of ik in de veilige modus het wachtwoord kan verwijderen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan