No bootable device

Status
Niet open voor verdere reacties.

JonasRetro

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2012
Ik was daarnet op mijn laptop Packard bell TE69KB windows 8.0
Hij liep wat vast met word & het begon wat lang te duren dus ik duwde de PC uit met de knop
Ik start hem terug op No Bootable Device
Ik heb al geprobeerd de bios naar fabrieksinstellingen te resetten maar dat werkte niet

screens
[SMALLIMG]http://i.imgur.com/pOdhbBQ.jpg[/SMALLIMG]
[SMALLIMG]http://i.imgur.com/fblB5Hx.jpg[/SMALLIMG]

Laatst bewerkt:
Paar opties:
a. De laptop is (veel) te heet geworden, en dus ook de harde schijf. Maak de laptop open en verwijder stof. Schroef dan de laptop weer dicht. Check daarna ook of de interne ventilator wel werkt zodra je de laptop aanzet!
b. De harddisk is overleden of de aansluiting in de laptop is gecorrodeerd etc. Maak de laptop open, haal de harde schijf eruit, plaats 'm opnieuw terug, schroef de laptop weer dicht. Hopelijk wordt de harde schijf dan weer gezien (evt. combineer je deze actie met de acties van a.)
c. Moederbord van de laptop kan ook kapot zijn gegaan, zodat de aansturing van de harde schijf (etc.) niet meer werkt. Als a. en b. niets opleveren, haal de harde schijf uit de laptop en sluit 'm eens aan op in een pc, als tweede schijf. Niet vergeten om (indien nodig) in de bios van die pc de tweede schijfaansluiting te activeren, als dat een noodzakelijke stap is.

Tijs.

Ik denk dat het de harde schijf is ik heb ze er uit gehaald en terug ingestoken
Maar ze maakt een piepent geluid dat ze vroeger niet had
Maar hoe bedoel je sluit ze aan aan een andere PC

Klinkt dan alsof de harddisk overleden zou (kunnen) zijn. :(
Wat ik bedoel is dat een pc ook over SATA aansluitingen beschikt en er meer heeft dan een laptop. Het is dus mogelijk een tweede (derde, vierde) harde schijf aan te sluiten in een pc, ook een SATA schijf die uit een laptop vandaan komt.

Maarre.... piepend geluid uit de harde schijf geeft sombere verwachtingen :(

Tijs.

Ok, gelukkig had ik nog een backup ;)

Ik ben opzoek naar een pagina voor herstelling maar ik vind ze niet die bestond vroeger
Bedankt voor je hulp

Als je die hebt, de originele win 8 installatie schijf nemen en de herstel optie nemen.
In de hoop dat deze de bootsector weer herstelt.
In dat geval heb je geluk gehad.
Wat dnties aangeeft, schoonmaken stof er uit halen blijft dan ook een must.

Wanneer deze laptop is geleverd met W8 dan zou ik eventjes terug gaan naar de leverancier. Dikke kans dat er nog garantie op zit en zo niet dan toch i.v.m. de economische levensduur.

Er zit nog garantie maar ik was het toch al van plan.
Morgen komen ze hem halen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan