NO-CD cracks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joren 007

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Berichten
905
Hallo allemaal,

Iemand vroeg aan mij of je wel een NO-CD crack mag gebruiken als je de orginele gamedisk hebt. Ik weet zelf het antwoord niet, dus daarom hier een vraag.

Joren 007
 
Volgens brein mag je niet eens een kopie maken van een spel

Mag ik kopieën maken van mijn computerspellen en andere interactieve software?
Nee. Computerspellen mogen niet zonder toestemming worden gekopieerd. Volgens de Auteurswet van 1912 mag iedereen, zonder voorafgaande toestemming van de auteur "voor eigen oefening, studie of gebruik" zelf een kopie maken van bv. een cd, MP3-muziekbestand of film. Deze uitzondering geldt echter niet voor computerspellen en andere software.

Als dit dus niet mag (volgens hun) zou een no cd crack zeer zeker niet mogen
 
Ok, weet ik dat ook weer. Bedankt!

Joren 007

(het is trouwens ''hen'' inplaats van ''hun''.... veelgemaakte fout)
 
tuurlijk mag dat je hebt toch originele versie(ook als je dien niet zou hebben ; who cares?iedereen download toch games?)
 
nemesis zei:
tuurlijk mag dat je hebt toch originele versie(ook als je dien niet zou hebben ; who cares?iedereen download toch games?)

Dat iedereen het doet is niet echt een geweldig argument.....lees het stukje van brein nog maar eens. Het mag niet als het om bepaalde software of spellen gaat
 
toch wil ik hier even op reageren,ik heb trackmania sunrise gekocht.Door de starforce protectie kan ik het originele spel niet opstartten.moet met behulp van de bekende programma's deze omzeilen.daarna kan ik wel met me legale key verder spelen.echt heel vreemd dat je legale games zo moet spelen.Verder vind ik no-cd of no-dvd "cracks" niet zo bezwaarlijk scheelt je alleen je game te pakken toch ?

maar dit is mijn mening.

groet jojo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan