No Emulation

• Onderwerp starter Onderwerp starter ODee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ODee

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2007
Hallo
even voor de duidelijkheid ik ben nieuw en heb dit forum afgezocht naar een oplossing van mijn probleem. Maar helaas niet kunnen vinden:(

Het probleem is de volgende:
Ik heb 2 jaar geleden een PC gekocht bij ParaD. zonder Software om dat ikzelf een originele legale OEM versie van XP pro heb. Dus nieuw kopen is geld weggooien dacht ik zo.

Maar goed, 2 jaar geleden heb ik de handel goed kunnen installeren, maar vanmorgen was ik het trage gedoe beu en wilde alles eens even leeg maken en opnieuw installeren.
In de BIOS heb ik de BOOT sequence op : CDrom, HD, floppy gezet. Ik krijg de mededeling NO EMULATION en de PC start leuk op met XP pro.
opnieuw opgestart naar de BIOS gegaan en heb toen de HD en de floppy eens ge-disabled ( tja je doet ooit rare dingen als je het niet meer weet)
Ook nu krijg ik weer te lezen " NO EMULATION" !!

Ik heb een vraag naar PARAD gestuurd maar die geven een wazig antwoord in de trandvan " U heeft destijds een PC zonder software gekocht en moet de software zelf installeren" tja daar was ik 2 jaar geleden ook al achter. :rolleyes:

Weet iemand wat er aan de hand is ? 2 jaar geleden lukte het wel en nu niet meer
Bij de leverancier weten ze het blijkbaar niet :p

Zet eens de bios op default settings, en probeer het nogmals, of loop alle instaellingen in de bios eens na, er staat iets niet goed.

zoooo da's snel
zal ik doen als het gelukt is ( of niet:( ) laat ik het wel weer weten

Alvast bedankt en een fijne zondag:thumb:

ODee

Hallo Allen,

ik heb de raad van LangPier opgevolgd en alles op de originele instelling gezet
maar met dien verstande dat ik nu dus de boot sequence als volgt heb
1 CD-rom
2. HDD
3. Floppy ( heb ik ook gedisabled gehad maar .......:**( )

(Ik heb zelfs de Floppy en HDD verwisseld in de sequence dus eerst de floppy en dan de HDD)

dus zoals jullie zien ook dit werkt niet
Oh voor ik het vergeet ik heb de HElpdesk van PARAD.... maar eens gebeld
Alles precies uitgelegd wat ik gedaan heb 2 jaar geleden en wat ik nu dus wilde doen .

Wat denk je, krijg ik het antwoord dat mijn cd rom wellicht niet bootable is :shocked:
nou ja nu vraag ik jullie!!!!!
ik heb die Rom 2 jaar geleden gebruikt dan kan die in de kast toch niet veranderen of is er iets in de lucht waar ik geen weet van heb??:confused:

Raar gedoe, heb je meerdere cd/dvd spelers?
Indien eentje, kun je er een andere aanhangen?

Zet ook eens alles wat met de USB te maken heeft, op disabled in de bios.

Doet de cd het wel in een andere PC?

De Rom heb ik al meerdere keren gebruikt ook andere Roms starten gewoon zoals het moet
Ook als ik de Rom er gewoon in leg krijg ik dat menu van XP te zien met de diverse mogelijkheden dus........kweetut nie meer:(

Er zitten een DVD spelen en een Double layer brander in dus zal ik die ook eens proberen
en ook zal ik alles wat met usb te maken heeft eens uitzetten.
Wie weet misschien helpt dat.

Ik ga dat vandaag niet meer doen.
Maar als ik er baat bij heb ben jij de eerste die het weet :)

fijne avond nog verder
en weer bedankt :thumb:

Hallo Allen, (of alleen die ene ;) )

Ik heb wat gezocht op het WWW en vondt iets mbt " El Torito " en bootalble CD en dergelijke.
Als ik het goed begrepen heb zou ik dus niet de naam van de Rom speler moeten aangeven (dus bijvoor beeld LG_DVD_ROM) maar aangeven ATAPI CD ROM oid!?
Zit ik goed te denken of kan ik het denken beter aaniemand anders overlaten :p

de groente
ODee

Hallo beste lezers,

ik ben er uit jaja na een paar weken zoeken en rond vragen
(aan dat laatste heb ik niets aan gehad niemand wist een antwoord)
ben ik erin geslaagt om de PC opnieuw te installeren.
Wat heb ik gedaan!?
Wel,........ ik heb (perongeluk;) ) control en F5 samen ingedrukt gehouden tijdens het opstarten ik dacht dan maar eens met DOS proberen
( maar die zit er niet meer in dacht in later)
Enniewee toen ik dat gedaan had kon ik dus mooi in dat blauwe scherm aangeven dat ik wilde formateren ed dus

zie je no emulation staan dan contr + F5

de groente
ODee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan