Beste forum leden,
Ik heb mijn pc opnieuw moeten installeren.
Ik heb de windows-cd bij het opstarten in de pc gedaan.
Daarna verscheen het blauwe (dosachtige) xp setup scherm.
Vanuit daar heb ik de harde schijf geformateerd.
Vervolgens zijn de installatie bestanden op de HD gezet.
Dan dient de pc opnieuw op te starten en zal de installatie voortgezet worden in het windows-achtige setupscherm.
Helaas komt het zover niet!
Dan verschijnt het probleem : Boot from ATAPI CD-ROM: No Emulation
Vaak gebeurt er verder niets, of ik kom weer terug in het blauwe (Dosachtige) xp setup scherm.
Hier blijft de pc dus infeite rondjes draaien en kom ik iedere keer ophet zelfde punt uit.
Ik ben niet de enige met het probleem, want ik heb er afgelopen week, veel over gelezen,gegoogled en van alles uit geprobeerd.helaas helpt het niet!
Ik heb de HD vervangen, de cdromspeler vervangen, van alles in de bios zelf geprobeerd, echter niets mag baten.
De mogelijkheid om in het boot device menu te komen, lukt niet, omdat daarvoor de melding al verschijnt : Boot from ATAPI CD-ROM: No Emulation.
Inmiddels is de moed wel naar de schoenen gezakt, omdat ik nergens een concrete oplossing kan vinden en al een week aan het proberen ben.
Ik hoop dat hier mensen zijn,die mij nog wijze raad kunnen geven.
Gr. Johan
Ik heb mijn pc opnieuw moeten installeren.
Ik heb de windows-cd bij het opstarten in de pc gedaan.
Daarna verscheen het blauwe (dosachtige) xp setup scherm.
Vanuit daar heb ik de harde schijf geformateerd.
Vervolgens zijn de installatie bestanden op de HD gezet.
Dan dient de pc opnieuw op te starten en zal de installatie voortgezet worden in het windows-achtige setupscherm.
Helaas komt het zover niet!
Dan verschijnt het probleem : Boot from ATAPI CD-ROM: No Emulation
Vaak gebeurt er verder niets, of ik kom weer terug in het blauwe (Dosachtige) xp setup scherm.
Hier blijft de pc dus infeite rondjes draaien en kom ik iedere keer ophet zelfde punt uit.
Ik ben niet de enige met het probleem, want ik heb er afgelopen week, veel over gelezen,gegoogled en van alles uit geprobeerd.helaas helpt het niet!
Ik heb de HD vervangen, de cdromspeler vervangen, van alles in de bios zelf geprobeerd, echter niets mag baten.
De mogelijkheid om in het boot device menu te komen, lukt niet, omdat daarvoor de melding al verschijnt : Boot from ATAPI CD-ROM: No Emulation.
Inmiddels is de moed wel naar de schoenen gezakt, omdat ik nergens een concrete oplossing kan vinden en al een week aan het proberen ben.
Ik hoop dat hier mensen zijn,die mij nog wijze raad kunnen geven.
Gr. Johan