No emulation?!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

boyzld

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Beste forum leden,

Ik heb mijn pc opnieuw moeten installeren.
Ik heb de windows-cd bij het opstarten in de pc gedaan.
Daarna verscheen het blauwe (dosachtige) xp setup scherm.
Vanuit daar heb ik de harde schijf geformateerd.
Vervolgens zijn de installatie bestanden op de HD gezet.
Dan dient de pc opnieuw op te starten en zal de installatie voortgezet worden in het windows-achtige setupscherm.
Helaas komt het zover niet!
Dan verschijnt het probleem : Boot from ATAPI CD-ROM: No Emulation
Vaak gebeurt er verder niets, of ik kom weer terug in het blauwe (Dosachtige) xp setup scherm.
Hier blijft de pc dus infeite rondjes draaien en kom ik iedere keer ophet zelfde punt uit.

Ik ben niet de enige met het probleem, want ik heb er afgelopen week, veel over gelezen,gegoogled en van alles uit geprobeerd.helaas helpt het niet!

Ik heb de HD vervangen, de cdromspeler vervangen, van alles in de bios zelf geprobeerd, echter niets mag baten.
De mogelijkheid om in het boot device menu te komen, lukt niet, omdat daarvoor de melding al verschijnt : Boot from ATAPI CD-ROM: No Emulation.

Inmiddels is de moed wel naar de schoenen gezakt, omdat ik nergens een concrete oplossing kan vinden en al een week aan het proberen ben.

Ik hoop dat hier mensen zijn,die mij nog wijze raad kunnen geven.

Gr. Johan

Boot from CD-ROM: No emulation is de manier waarop de XP CD opstartbaar is gemaakt.
Normaal gesproken dient hierbij zo'n melding te onstaan van: Druk op een toets om van CD-ROM op te starten
Wat je dus kunt proberen is eerst het text-gedeelte van de XP setup doorlopen, en dan bij de herstart van de pc direct de cd te verwijderen uit de CD-rom speler.
Zodra de setup verder gaat de cd weer terugstoppen in de CD-rom speler.
[Mogelijk kun je met de cd eruit ook weer in de BIOS komen].

Succes,

Tijs.

Boot from CD-ROM: No emulation is de manier waarop de XP CD opstartbaar is gemaakt.
Normaal gesproken dient hierbij zo'n melding te onstaan van: Druk op een toets om van CD-ROM op te starten
Wat je dus kunt proberen is eerst het text-gedeelte van de XP setup doorlopen, en dan bij de herstart van de pc direct de cd te verwijderen uit de CD-rom speler.
Zodra de setup verder gaat de cd weer terugstoppen in de CD-rom speler.
[Mogelijk kun je met de cd eruit ook weer in de BIOS komen].

Succes,

Tijs.

Het betreft een IDE schijf.
Het is al een wat oudere pc.

ook heb ik de bovenstaande manier geprobeerd.
Maar dat werkt niet. Ik krijg de melding: disk boot failure, insert system disk and press enter.
Als ik de windows cd erin doe, begint ie weer van voor af aan zoals ik al zei in mijn vorig bericht. en anders krijg ik weer de melding Boot from ATAPI CD-ROM: No Emulation.
Met de handen in het haar dus, en vreselijk irritant :) !

Het betreft een IDE schijf.
Het is al een wat oudere pc.

ook heb ik de bovenstaande manier geprobeerd.
Maar dat werkt niet. Ik krijg de melding: disk boot failure, insert system disk and press enter.
Als ik de windows cd erin doe, begint ie weer van voor af aan zoals ik al zei in mijn vorig bericht. en anders krijg ik weer de melding Boot from ATAPI CD-ROM: No Emulation.
Met de handen in het haar dus, en vreselijk irritant :) !

1. Hoe staat de opstartvolgorde nu? Als eerste de CD-rom speler, en als tweede de harde schijf? Ik krijg het idee dat de harde schijf in de BIOS nu niet meer in de opstartvolgorde staat en dus dat je daarom die melding krijgt (oftewel: Dat momenteel alleen geprobeerd wordt van de CD op te starten).
2. De vraag "Druk op een toets om van CD-rom op te starten" hoort bij elke normale XP CD te komen. Krijg jij die niet, dan vraag ik me af waar je die XP installatiecd vandaan hebt, want dan is die CD anders gemaakt dan een standaard XP cd?

Tijs.

1. Hoe staat de opstartvolgorde nu? Als eerste de CD-rom speler, en als tweede de harde schijf? Ik krijg het idee dat de harde schijf in de BIOS nu niet meer in de opstartvolgorde staat en dus dat je daarom die melding krijgt (oftewel: Dat momenteel alleen geprobeerd wordt van de CD op te starten).
2. De vraag "Druk op een toets om van CD-rom op te starten" hoort bij elke normale XP CD te komen. Krijg jij die niet, dan vraag ik me af waar je die XP installatiecd vandaan hebt, want dan is die CD anders gemaakt dan een standaard XP cd?

Tijs.

Het raadsel word al vreemder hoe gekker.
Zojuist was ik de bekabeling aan het checken en trok ik de ide kabel (of heet ie) aan flarden. aan die kabel zaten cdrom, HD aangesloten op het moederbord.

Ik ben naar de pc winkel gevlogen om een nieuwe kabel en daar ook nog om advies gevraagd. volgens hun zou het aan de bekabeling liggen?!

Nu ik de nieuwe kabel aangesloten heb zoals de ouwe zit, herkent hij de HD en CD-Rom niet.

Nu zat er naast die IDe-kabel op het moederbord nog zo'n bijna soort zelfde kabel,alleen mist daar niet in het midden dat ene gaatje zoals bij die andere kabel.verder istie het zelfde.

Helaas nu weer dezelfde melding.

Na verder door te starten, laad ie het windows dosachtige setup en installeert de bestanden. vervolgens start ie opnieuw op, geen no emulation melding meer, maar helemaal niets. volgens mij heb ik er nu echt een potje van gemaakt. maar snap niet goed wat ik fout gedaan heb!

re

Nou ik had het probleem ook heb verder niets gedaan dan een andere harde schijf genomen die ik nog had liggen en wat denl\k je boot from cd (druk een toets) en ja hoor geen melding meer van no emolation meer en windows kon ik gewoon doorlaten lopen nouja eerts formateren enzo
suc6
:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan