No fixed disks present.

• Onderwerp starter Onderwerp starter ikje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ikje

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2005
Ik heb een vraag naar aanleiding van het topic "Schone versie van Windows installeren...". Omdat de link voor de opstartdiskette het niet meer deed heb ik deze gebruikt, het lijkt mij presies de zelfde: http://home.planet.nl/~blaau631/boot98sc.exe Ik heb keurig alle stappen uitgevoerd (tot in hoe verre ik daar aan toe kwam :rolleyes:) maar bij het opdracht geven tot het uitvoeren van A:/fdisk kreeg ik na enig geluid afkomstig van het diskette station de foutmelding 'No fixed disks present.' Hoe kan ik toch in het fdisk menu komen? Bij voorbaat dank, Niels.

Laatst bewerkt:
het gaat om station C:

maar ik moet voor het formatteren de partities nog verwijderen, ik kom niet eens inhet menu Opties van Fdisk, daarvoor krijg ik de foutmelding al.

Laatst bewerkt:
OK je HD kan in de bios niet herkend worden aangezien je IDE 0 op NONE staat. Ik veronderstel dat je HD goed aangesloten is. Zet in de bios De IDE 0 op AUTO. Dat kan met de pijtjes toetsen, maar dat moet je even bekijken in je bios. Ga dan even verder in de bios, Je zal daar kunnen zien Detect Hardisk. Klik daar maar op en volg hun aanwijzingen.

Dan moet het lukken.

ja!!! :D :thumb: hij doet het! ik heb alle primary en secundary drives op AUTO gezet en hij is nu bezig met formatteren!

heel erg bedankt allemaal!

(misschien dat er nog wel ergens iets fout gaat :o, maar dan roep ik wel :thumb:)

Niels en Lasse

en ja hoor, daar hebben we de problemen al. zodra ik de computer opstart gaat de cd-rom speler open. als ik die dicht doe gaat hij ook gewoon weer open, kan ik hiervoor gewoon een instelling veranderen in de BIOS en zo ja, welke is dat dan of licht dit iets ingewikkelder.

alvast bedankt, Niels

Heb je voor dat je het www op ging eerst een virusscanner geinstalleerd ?
Zo niet scan ff ONLINE

ik heb nog helemaal geen internetverbinding geinstalleerd. :confused: ik heb trouwens al wel geprobeerd een internetverbinding te installeren maar dat is nog niet gelukt. kan dat ook het probleem zijn?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan