No Input Signal - Power Save

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcrazor

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2004
Mijn computer heeft het volgende probleem. Tijdens het spelen van o.a. Splinter Cell, Fifa 2004 en PES 4 wordt mijn beeld opeens zwart en schakelt de monitor ineens naar Power Save Mode! Heeft iemand enig idee hoe ik deze optie van de monitor uit kan zetten dan wel wat ik moet aanpassen in de beeldscherminstellingen om dit niet meer te krijgen? De computer is een maand oud en heb ik speciaal gekocht omdat ik dit probleem bij mijn oude computer ook had dus ik heb er speciaal een goede videokaart en extra geheugen op gezet. Heb ook al de drivers geupdate van mijn videokaart. Zou een nieuwe monitor DE oplossing voor dit probleem zijn?

HELP! :(

En dit ddoet de monitor alleen maar bij die spelletjes.
Als je b.v. aan het internetten bent kun je dat gewoon blijven doen.
Heb je al eens bij energiebehher gekeken hoe de instellingen staan voor de monitor.
Hier kom je via het configuratiescherm.

Precies, het probleem komt alleen voor bij die spelletjes. Ik heb bij de instellingen al ingesteld dat de monitor nooit op slaapstand gaat, maar ook dit schijnt niet te helpen. Verder heb ik VPURecover geprobeerd in en uit te schakelen, maar dit hielp ook niets.

Bij PES4 gaat de monitor uit op het moment dat de wedstrijd start, bij Fifa op het moment nadat ik heb gescoord en je ziet de spelers juichen en bij Splinter Cell op het moment dat ik nightvision gebruik of net heb gebruikt.

Je zou dus zeggen dat het een probleem is van de videokaart ofzo, maar de kaart is snel genoeg en ik heb de laatste drivers geinstalleerd.

Iemand enig idee????

De vraag is nog altijd niet beantwoord...

Is er echt niemand die een mogelijke oplossing heeft voor dit probleem?

:(

Het FIFA probleem is opgelost, alhoewel ik niet precies weet wat ik veranderd heb.

Bij Pro Evolution Soccer 4 blijft hij vast lopen. Waar hij eerst dus naar Power Save ging loopt hij nu gewoon ouderwets vast. Eerst gaat het beeld op stil, daarna valt de muziek, commentaar etc. pas weg. Enige optie die ik heb is rebooten. Oplossing zeer welkom!

Wie oh wie?

Nog steeds niemand? Of reageren alleen moderators op vragen hier?

het lijkt erop dater erder niemand iets weet.
Ik heb helemaal geen verstand van spellen maar we gaan wat proberen.
De spellen waar het fout mee gaat staandie op de harddisk of worden die van cd afgespeeld.
Als je ze van cd af speelt heb je dan al eens een spel meegenomen naar een ander. Zo ja wat deed het spel daar.
Zijn de spellen wel geschikt voor jou videokaart.
Welke videokaart gebruik jij eigenlijk.

Zo geef daar eens antwoordt op dan kunnen we verder zoeken. ;)

Ik heb de spellen gewoon geinstalleerd bij mij, dus ik neem aan dat ik die van de harddisk speel. Bij een vriend van mij loopt het spel niet vast. Ik heb zelf een ATI Radeon 9600 Pro Family videokaart, dus dat zou voldoende moeten zijn. Heb de drivers allemaal geupdate. Ik heb bij instellingen gekeken en ik denk zelf dat ik iets moet aanpassen bij Direct 3D of Open GL , ik heb alleen geen flauw idee wat. Krijg soms een melding over VPURecover als het spel vastloopt, dus kan zijn dat ik daar iets aan moet passen. Ben zelf ook maar een leek op computergebied, dus...alle opties zijn welkom.

Je schrijft dat je een nieuwe computer gekocht hebt, zat daar ook een nieuwe monitor bij?
Zoniet, grote kans dat de monitor de gebruikte instellingen van de spellen niet aankan, misschien zelfs wel de instellingen van DirectX, daarvoor zou je kunnen proberen door dxdiag op te starten (start-uitvoeren-type 'dxdiag' en klik op ok) op het tabblad 'beeldscherm' de drie versnellingen daar staan uit te schakelen, dan kijken hoe het dan draait en ze daarna één voor één weer in te schakelen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan