No input

Status
Niet open voor verdere reacties.

phanz

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem!

Ik heb 3 computers ( 2 desktops en 1 laptop).

een computer is heel oud en al lange tijd niet meer ingebruik
de andere computer is voor dagelijks gebruik ( mail,- internet,- etc,)
de laptop word gebruik voor zakelijke dingen.

Nou is enige tijd geleden mijn computer voor dagelijkse dingen ermee gestopt te werken de procecor begaf het, heel langzaam ging toen de computer uit.

Ik heb toen mijn procecor vervangen en de computer weer aangesloten!
Er zit nu een nieuwe procecor in dus.

Nu wil ik mijn computer aan zetten maar ik krijg mijn beeldscherm niet werkend ik krijg alleen no signal te zien in beeld! Nou heb ik ook de oude computer uit de kast gepakt en aangesloten en ook hier kreeg ik no signal te zien! Dus bijde computers werken niet meer. altans ze werken wel maar ik krijg geen beeld! Ik heb toen mijn laptop op het beeldscherm aangesloten! toen kreeg ik gek genoeg wel beeld! dus het beeldscherm is goed!

wat is nou het probleem van bijde computers?

videokaart? moederbord?

Nou heb ik van een vriend een andere video kaart in de computer gestoken en toen werkte het beeldscherm ook niet! Dus ik denk dat het de video kaart het niet kan zijn.

Kan ik met deze informatie nou 100 procent zeggen dat het het moederbord is? of zeggen jullie van er kan nog iets zijn?

graag hoor ik van jullie!

mvg

Oeps. Een dergelijke melding mag eigenlijk pas worden gegeven als het besturingssysteem doorstart naar het Bureaublad, als de videokaart compleet verkeerd wordt aangestuurd voor wat betreft de vernieuwingsfrequentie. Als een PC wordt aangezet, dan moet je sowieso altijd de POST-test kunnen zien en de BIOS-setup kunnen bereiken. Immers, op dat eenvoudige niveau werkt een monitor gewoon altijd. Gaat eens aan het werk met het menu van het beeldscherm. Misschien moeten de instellingen op 'automatisch' worden gezet, waardoor het beeldscherm wisselende frequenties beter kan oppakken. En heb je de 'input' van het beeldscherm wel goed ingesteld? Er zijn beeldschermen waarop je namelijk twee VGA-kabels kunt aansluiten. Is de monitor op de juiste VGA-kaart aangesloten? De meeste moederborden hebben een on-board VGA-kaart die meestal niet wordt gebruikt, omdat er een extra snelle videokaart is ingebouwd.

bedankt voor je snelle reactie!

Op het moederbord van de oude computer zit inderdaad een VGA aansluiting daar heb ik hem ook op geprobeerd maar dit werkte ook niet kreeg de zelfde melding van no input! Ik heb een ander beeldscherm neer gezet maar ook met een ander beeldscherm kreeg ik het scherm van no input te zien! De instellingen van het beeldscherm staan op automatisch! Op het beeldscherm zit maar 1 VGA aansluiting dus dat kan het niet zijn! Ik vind het een heel raar probleem ik heb daarom zelf ook al verschillende computer winkels gebeld en die zeggen dat het het moederbord is maar ik wil het wel zeker weten want alles start wel gewoon op en ik denk dat als je moederbord kapot is je computer (procecor niet zal starten) of zie ik dit verkeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan