No JVM could be found on your system

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jappie1996

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2012
Berichten
18
Hallo,
Ik heb Java geinstalleerd maar als ik deze wil gebruiken krijg ik de error:

No JVM could be found on your system.
Please define EXE4J_JAVA_HOME
to point an installed 32-bit or JRE or download a JRE from
www.java.com

als ik een nieuwe wil installeren dan zegt hij of ik hem wil de-installeren en dan start het voorbereiden van het verwijderen wel maar valt na een tijdje uit.

Ik heb windows 7 64bit (deze Java heb ik 32bit èn 64bit.)

Alvast bedankt,
Jappie1996
 
Hoi manamana,
ik heb ze allebei van java.com gedownload en goed geinstalleerd, athans dat denk ik want hij deed het 1x, daarna kwam hij met deze melding
 
Laatst bewerkt:
Welk programma heb je gestart als deze melding verschijnt?
Minecraft? Vuze? Iets anders?
 
Voor zover ik weet krijg ik het alleen bij minecraft, heb deze pc nog niet zo lang.
 
Jappie, dan gooi alles eens eraf ik bedoel natuurlijk JAVA via programma 's en onderdelen in het configuratiescherm. En installeer deze is geheel opnieuw. Ik denk dan dat je toch van dit probleem af moet zijn.;)
 
Klik eens met rechts op het Minecraft (Niet de snelkoppeling) programma en kies Eigenschappen.
Klik nu op het tabblad Compatibiliteit en schakel Visuele thema's uit.
Klik Ok en probeer het nog eens.
 
Ik heb al vaker geprobeerd java te de-installeren maar hij stopte gewoon nadat hij het verwijderen had voorbereid. Ik heb ook met Perfect Uninstaller het geprobeerd die doet het wel maar dan blijft java wel in 'programma's en onderdelen' staan
Bij mij stonden alle visuele thema's al uit.
 
Probeer die rommel eens in de veilige modus te verwijderen en kijk dan eens. :confused:
 
Als ik het probeer te de-installeren in veilige modus krijg ik de melding:

Kan geen toegang tot de Windows
Installer-service. Dit kan optreden als de Windows
Installer onjuist is geïnstalleerd. Neem contact op met
het ondersteunend personeel voor hulp.

Hoe doe ik dit? Kan ik controleren of Windows Installer goed is geinstalleerd?\
 
Oke dat is dus weer een andere melding krijg je nog een foutcode om de oren??. :eek:

Overweeg ook eens hier. klik Deze fix zou wellicht het probleem meteen oplossen. Ik ben eens benieuwd.

Dan lees dit eens even goed door. Klik.
 
Ja, ik heb alle 3 de manieren geprobeerd maar geen van allen had effect. Ik heb fix it ook geprobeerd maar lost niks op. hij installeerd wel maar meer kan je er niet mee :S (athans ik)
 
Ik heb die FX niet,, welke FX bit versie heb jij genomen?
Wel heel erg bedankt zal ff proberen of dit werkt :)
 
Welke bit versie is afhankelijk van je besturingssysteem. Heb jij toevallig je Windowspartitie op C: staan en je documenten op een andere schijf???
 
Nee je documenten / afbeeldingen / en dergelijke

Ik heb nl met mijn JDK een tijd ook problemen gehad, maar JDK is wat anders dan JRE, ik kijk ff na of dit ook de oplossing is op jou probleem, geef me ff:)
 
Laatst bewerkt:
Probeer dit eens, dit was toendertijd het probleem bij mij

https://confluence.atlassian.com/display/DOC/Setting+the+JAVA_HOME+Variable+in+Windows

Eventueel om het duidelijker te maken, heb toendertijd een screenshot gemaakt, succes:thumb:

instalcannotfoundjdk.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan