no operating sytem found

Status
Niet open voor verdere reacties.

asusMan

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2011
hallo
ik heb een laptop een asus x58l met windows 7 ultemate pro geinstaleerd.
de computer stond aan ik ik wou hem mee naar mijn kamer nemen.
dus ik trok de stekker eruit ik was echter vergeten dat ik de batterij er de vorige dag uithad gehaald.
dus de computer viel uit als ik hem nu opstart krijg ik het asus logo inclusief deuntje vervolgens een zwart scherm met kniperende lettters no operading sytem found
ik heb maar 1 windows 7 cd alleen deze was beschadigt met teveel krassen dus als ik de cd erin stopte en ik boote gebeurde er niks.
heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.
ik heb namelijk al mijn schoolwerk op de D schijf staan (het is maar 1 hardijschef maar hij is opgedeeld)
kan ik nog bij deze bestanden komen.

alvast bedankt

Je zult moeten opstarten vanaf een CD/DVD/USB-stick. Dit kan bijv. met een Windows installatiemedium, maar ook met zgn. Recovery Software. Als je bijv. Hiren's Boot CD download, dan kun je een tijdelijk OS opstarten vanaf DVD. Vervolgens kun je bestanden van D: naar bijv. USB kopiëren.

Alternatief is om Windows opnieuw te installeren, dan wordt er ook niets met de D-partitie gedaan. Check wel de harddisk, de melding die je krijgt kan ook een defecte harddisk betekenen.

Je moet eerst in de BIOS selecteren dat je wil opstarten vanaf de DVD.

Als ik het goed begrijp heb je geen werkende windows 7 DVD?
Dan kun een iso downloaden via *KNIP* en deze dan activeren via je productcode. Heeft bij mij al heel vaak gewerkt en het is niet illegaal want je registreerd hem met je eigen productcode. Als je geen schrijfbare DVD hebt liggen kun je ook een Bootable USB-Stick maken met het programmatje wintoflash. Zolang je windows niet installeerd op de partitie waar al je bestanden op staan kun je na de installatie alles weer gebruiken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik heb goed heb kun je met F9 bji Asus de systeem recovery starten. Daarvoor moet de herstel partitie nog wel in tact zijn.
Ip zou dit de d-schijf ongemoeid moeten laten, maar voor de zekerheid zou ik die schijf eerst back uppen. b.v volgens de methode van ArdeZ

mvg Leo

Laatst bewerkt:
kan iemand mij een dudelijk stap voor stap tuturial geven of mij helpenvia msn met het Asus recovering sytem en hirens boot CD
ik kon het op internet niet goed vinden

groet menno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan