no signal input

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsww

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2005
Berichten
13
Goedendag,

Heb een systeem helemaal aangesloten maar nu blijft het scherm de melding ‘no signal input’ geven. Dit kan volgens mij de volgende reden hebben:

Het systeem:
Intel Celeron D 331 2.6 GHz, 533 MHz, Boxed (BX80547RE2667CN)
Asus Moederbord P5RD1-V (P5RD1-V)
Kingston ValueRam 256 MB, PC2100, 266 MHz, 2,5 (KVR266X64C25/256)

1 - Het werkgeheugen werkt niet op mijn moederbord, URL

2 - Mijn CPU werkt vanaf een nieuwere bios versie dan die op mijn moederbord is geinstaleerd, URL

Klopt dit?

Met vriendelijke groet,

Niels
 
3. Je videokaart is naar de maan.

4. De stekker van je monitor naar je videokaart zit er niet goed in.
 
Het klopt dat je CPU niet vanaf de allereerste BIOS-versie ondersteunt wordt, maar het feit dat je helemaal geen beeld krijgt geeft mij het vermoeden dat je probleem bij 3 of 4 moet liggen qua oorzaak. Je had anders nl. toch wel degelijk een melding van de bios op je scherm moeten krijgen, en die krijg je klaarblijkelijk nu niet.

Draaien alle ventilatoren wel als je de pc aanzet? En krijg je verder geen hoorbare piepjes als terugmelding als je de pc aanzet?

Probeer dus ook de andere suggesties, door de vorige poster gedaan: Zet er even een videkoaart in waarvan je zeker weet dat die het doet. Dat geldt ook voor de monitor.

Eventueel kan het ook aan de systeem voeding liggen als mogelijke oorzaak 5. Leen dan een werkende voeding van iemand anders, en sluit die aan.

Moet ik erbij zeggen dat mij wel eens gebeurt dat ik op mijn systeem ook wel eens geen beeld krijg, terwijl wel alles draait. Dan krijg ik het systeem pas tot leven d.m.v. de reset-knop (soms meermalen gebruiken soms). Dat zou je dus ook kunnen proberen.

Ook zou je kunnen proberen de instellingen van de bios te wissen door het zetten van een jumper op het moederbord. Lees goed na in je boekje hoe je dat moet doen. Meestal moet daarvoor de spanning van de systeemkast afgehaald zijn.

Bios-vesie 1006 van je bios ondersteunt in ieder geval alle mogelijke varianten van je CPU, dus haal die alvast binnen, voor het moment dat je systeem wel beeld geeft.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt iedereen! Het probleem lag bij het werkgeheugen.
 
Als je toch nieuw ramgeheugen er in gaat doen, raad ik je aan om minimum pc2700 512 MB ram te gebruiken. 256 PC2100 is echt van de oude tijd en xp is daar niet zo gelukkig mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan