No signal, nieuw systeem, hd start niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter IvanX
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IvanX

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Hallo,

ik weet niet goed waar dit te plaatsen, dus maar hier omdat mijn twijfel bij de hd begint;

Vanmorgen heb ik uit een aantal 'oude' onderdelen die ik nog had liggen een pc in elkaar gezet. Alle onderdelen zijn ooit gebruikt en zouden normaal gezien gewoon moeten werken.

Probleem is nu dat het scherm zwart blijft (2 schermen geprobeerd en ook 2 grafische kaarten geprobeerd).

Mijn conclussies;
-mobo werkt, want pc start op, lampjes branden groen (op het mobo).
-grafische kaart(en) oké, want 2 verschillende geprobeerd.
-beeldschermen oké, want 2 verschillende geprobeerd en 1 zit ik nu op te werken.
-hd oké, want komt uit mijn huidige pc.
-optische drive oké, want gaat netjes aan de gang met de Windows-cd die erin zit.

Bij het laatste punt heb ik wel een beetje twijfel. De hd was gewoon een data-schijf in mijn huidige systeem en die wil ik nu als Windows-schijf gaan gebruiken, maar dat zou toch gewoon moeten kunnen niet?

Iemand een idee waarom ik geen beeld heb?

Bij nader inzien werkt de hd wel, ik heb hem even los gehaald en voel hem nu starten.

Wat kan het dan nog zijn?

ps. kan iemand deze vraag verplaatsen naar waar ie wel hoort?

Maar het mobo en de dvd-writer en de grafische kaart beginnen gewoon netjes hoorbaar te draaien...

Maar het mobo en de dvd-writer en de grafische kaart beginnen gewoon netjes hoorbaar te draaien...

Dat zegt niets.

Een voeding kan best nog gewoon een beetje stroom leveren om een fan, ledlampje etc. de laten werken, maar niet meer sterk genoeg zijn om een heel systeem op te starten.

Het is een gebruikte 450 watt voeding, merk weet ik zo niet. Ik zal eens een nieuwe bestellen, kijken of dat wat helpt.

Nieuwe voeding doet het hem ook niet. Alles blijft netjes starten (de fans nogthans), maar het scherm blijft zwart. Ook een nieuwe HD heb ik getest, maar geen succes.

Iemand nog ideeën? Kan een processort spontaan ermee ophouden als een mobo een tijdje op de kast ligt (wel ingepakt natuurlijk)?

Iemand een idee wat dit kan zijn? Processor overleden, kan dat zomaar van het stilliggen gebeuren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan