"No Signal" op scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

camel1980

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
Sinds gisteren geeft het beeldscherm geen beel meer. Als ik de computer opstart verschijnt er na een tijdje "no signal'. De computer start windows verder wel gewoon op, hoor ik.
Het is windows xp. Bij het opstarten hoor ik twee keer een langere piep.
Ik heb de videokaart losgehaald en weer goed in het slot geplaatst, zonder resultaat. vandaag de monitor aangesloten op de PC van de buurman. Tijdens de Bios setup zie ik wel beeld (zwart scherm met witte letters), maar daarna valt mijn scherm weer zwart, terwijl zijn scherm gewoon met windows opstart.

iemand een idee wat dit dan betekent? Is er iets aan mijn monitor stuk of betreft het de computer zelf? Kan ik nog iets anders zelf controleren?

Alvast bedankt!

Als je monitor bij de buurman ook uitvalt ligt het dus duidelijk aan de monitor...
Heb je zo het merk en type nummer voor ons??

Probeer voor de zekerheid eens een andere monitor op je eigen pc... Want 9 van de 10 keer is het
toch de videokaart die het begeeft :)

Typenr niet, maar merk is medion. Ik vind het alleen zo raar dat m'n monitor bij mijzelf geen bios setup laat zien, maar bij m'n buurman wel en dan uitvalt. Dacht ook gelezen te hebbe dat die piepjes bij het opstarten betekenen dat er iets met de pc zelf aan de hand is.

Ja dat klopt, maar kun je het bureaublad zien bij de buurman met jou monitor??
Je moet uit zien te vinden of het aan je kaart ligt of aan de monitor...

Een piep zou wijzen op een defecte videokaart, maar als je monitor het bij de buurman ook niet doet is je monitor ook niet meer goed...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan