No Signal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latias

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Wij hebben een tijdje geleden een Provision DVD speler gekocht bij de blokker, maar als we de kanalen op de DVD speler verzetten komt er steeds NO SIGNAL, ook als we naar kanalen zoeken..
Zo kan ik ook niks opnemen dus :(

Iemand die mij kan helpen?

Laatst bewerkt:
Welk type?

N.b.
de kanalen op de DVD speler verzetten
snap ik niet helemaal.
Normaal gesproken sluit je e.a. aan op de |TV via een scart kabel.
Op de Tv kies je vervolgens voor AV(1) of AV2 en op de player druk je gewoon op de play button om je film af te spelen.

Of is het er zo een waar je ook mee kunt opnemen?

Model: DVR777P

Het is inderdaad ook een recorder.

En onze TV werkt niet met AV1 enzo, maar met EXT1, EXT2, SVH2, EXT3.. :confused:

Nog altijd wil opnemen niet, afspelen wil wel gewoon.

Weet iemand hoe het komt dat er geen kanalen gevonden worden?

Misschien een domme vraag maar heb je wel alles goed aangesloten?

De kabel aansluiting die in je TV zat moet nu eerst naar de DVD recorder, dan met een tweede kabel sluit je deze weer aan op de TV. Let hierbij ook op de in en out.
Los daarvan sluit je ook nog de Scart kabel aan van af de DVD recorder naar de TV.

En dan moet er ook nog wat naar de Receiver van de schotel neem ik aan.. :confused:

Met alleen sataliet, ook dan gaat dat signaal eerst naar de DVD recorder, vermoedelijk als scart signaal, en daar zit wel een probleem.
De DVD recorder verwacht een signaal op de coax aansluiting en niet op de scart ingang, dat kan wel (AV1 of EXT1, o.i.d) maar handig is het niet want als je iets wilt opnemen moet de sataliet box wel ingesteld zijn op het juiste signaal/kanaal wil je de gekozen uitzendig opnemen.

Sataliet + Kabel, dan zou het opnemen van de kabel eigenlijk gewoon moeteen lukken zoals ik al eerder beschreven heb, het sataliet kanaal blijft een probleem.

Als je nu geen DVD recorder zou hebben, maar bv Windows Media center MCE2005 of in Vista zou gebruiken had je een extra boxje kunnen gebruiken, MCE zend dat een signaal naar deze setup box die vervolgens een signaal naar de sataliet box stuurd om het kanaall te wijzigen, op die manier kan je dan wel zonder al te veel problemen een sat.zender opnemen.
Een goede voorlichting in een Sat.winkel is in dat geval wel aan te raden, maar ook dan werkt e.a. niet altijd direct en zondermeer zonder problemen.

N.b betere DVD recorder hebben ook de mogelijkheid om een infrarood signaal af te geven richting de Sat.box, maar ik verrmoed dat jullie model die mogelijkheid niet heeft... in dat geval is er eigenlijk geen echte oplossing voor je probleem.

Laatst bewerkt:
Dan zal het niet geen inderdaad, want die ontvanger heeft inderdaad geen Coax.

Deze mag dicht, toch bedankt allemaal voor de moeite! :)

Alleen de vraag steller (jij) kan de vraag op beantwoord zetten.
Recht onderaan op de site waar je vraag staat.

Mijn broer heeft blijkbaar een ontvanger met 2 coax aansluitingen. De DVDrecorder heeft er ook 2, en de TV ook. Dan is het wel mogelijk?
Indien het mogelijk is, haal ik even 2 coax kabels op :thumb:

Nee, met een (kleine) maar. Op de Sat-box kies je een zender, dit signaal gaat via een scart kabel naar de DVD recorder en dan met een tweede scart kabel naar de TV.
Alleen als de Sat-box een mogelijkheid heeft om het signaal ook op een zender signaal via de coax te versturen zou wat je wil gaan werken. Daarvoor heb je de handleiding van de Sat-box nodig...

Alternatief:
Je moet op de DVD-recorder geen (coax) zender opzoeken, maar het AV1 (o.i.d) kanaal, dat zou het apparaat eigenlijk ook moeten kunnen. Dus niet een (coax) zender signaal, maar het Scart signaal dat van de Sat-Box komt. In de handleiding van de DVD-recorder zou daarover wel iets te vinden moeten zijn.

Je houdt hoe dan ook het probleem dat je handmatig de juiste zender gekozen moet hebben op de Sat-Box om de juiste zender op te nemen. Als de DVD-Recorder (ook) het AV(1) kanaal kan opnemen.

Laatst bewerkt:
Dus die COAX kabels heb ik niet nodig..
Even voor zover ik het begrijp:

De TV gaat met scart op de Sat-Box, die weer met Scart op de DVD Recorder.
Dan moet ik via de sat-box de zender kiezen waar hetgene is wat ik wil opnemen, en dan met de DVD zoeken naar een AV1 kanaal o.i.d. (zo ff kijken of daar iets over in de handleiding staat).

En trouwens, de scart van de TV naar de Sat-box moet in de input van de sat box, en die van de satbox naar de DVD in de input van de DVD?

1. Nee. Coax heeft geen zin als je signaal van een Sat-box komt.

2. Volgorde is; Sat-box (out) -> Scart kabel -> (in) DVD recorder (out) -> Scart kabel -> (in) TV.

Het signaal komt van Satelliet wordt ontvangen door de schotel, gaat naar de Sat-box waar je een zender kiest vandaar naar de DVD recorder (AV1 o.i.d) en vandaar naar de TV (AV1 / Ext1 o.i.d).

Maar ik kan alleen met de TV EXT1 kiezen.. Met de Sat box kan ik alleen maar gewone 'zenders' ontvangen zeg maar.. :rolleyes:

Als ik de TV op EXT2 zet (DVD is dan uit) dan heb ik dus beeld van de sataliet (bv. SBS6).
Dan zet ik de DVD aan, en komt het scherm van de DVD speler en is het beeld weg. Dan moet ik dus waarschijnlijk iets instellen ofzo? Wat precies?

Het is gelukt! Ik moest iets instellen met Source, die op scart zetten.

Gelukt dus!

Thnx voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan