no video input! dringend!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killdrake

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2006
Hey,

ik zat vanochtend gewoon op mn beetje op het internet gaat de pc opeens uit zichzelf naar slaapstand,,, na een paar minuutjes een zwart scherm te hebben gezien drukte ik op de resetknop, daarna kwam de "no video input" op de monitor.
De pc startte gewoon op en de LED branden, maar het keyboard, muis en de monitor doen niks.

Ik heb echt dringend hulp nodig, omdat ik deze week al mijn projecten af moet hebben en dat gaat een beetje moeilijk zonder pc ;)

Moederbord denkelijk overleden, ga ermee naar de plaatselijke PC boer, of doe onderstaande, overogens start de PC NIET op, er staat alleen spanning op de devices en ventilatoren, als de PC echt opstart, heb je ook beeld.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clrcmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

hmm,, ik ben niet zo'n hardware-expert,

ik heb nog ergens iets gelezen over aansluiten op een geaard stopcontact.

Het probleem is ook dat die pc op mn studentenkamer zit en ik dan dus helemaal niet op internet volgende week, alleen dit weekend!

De specificaties weet ik ook niet, omdat een kennis die pc voor mij in elkaar heeft gezet en heb er nooit problemen mee gehad, behalve nu dan :S

Wat ik met dit antwoord moet.:confused:

Haal die kennis erbij, of iemand met kennis, maar dan van computers.

Als dat kon had ik het gedaan ;)

Maar zou het te maken kunnen hebben met het wisselen van een stopcontact? wat anderen hadden gezegd

Dat een computer uitvalt, dat zou daar aan kunnen liggen, als er een storingsstroompiek op het net heeft gezeten.

Maar daar heb je nu niet veel meer aan, in een randaarde contactdoos zal hij nu ook niets doen.;)

Hopelijk ligt het daaraan, het irritante is dus dat ik nu niks kan proberen omdat ik nu niet bij die pc ben:S

las ook overal over de bios instellingen etc. maar daar kan ik niet bij omdat er niks gebeurt met de monitor.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan