No video input

Status
Niet open voor verdere reacties.

misayo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2011
Hallo,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn videokaart. Dit komt naar mijn idee mijn videokaart te heet word.

Als ik voor langere tijd games speel (1,5 uur of langer) krijg ik een zwart scherm met de mededeling 'no video input' maar in de achtergrond is nog duidelijk het geluid van de game te horen, als ik ook nog hier en daar een knop indruk hoor ik ook nog weer andere geluiden zoals schieten in MW2 dus het is ook niet dat de hele pc vastloopt.

Als ik dan mijn videokaart voel is die duidelijk heel erg warm, heb ook al een van de zijpanelen eraf gehaald (er zitten nauwelijks gaten in de zijpanelen) hielp enigzins maar ook niet heel veel.

Het gekke is gewoon de videokaart word gewoon TE snel warm naar mijn idee.

Mijn computer is een quadcore AMD met 2.nog iets ghz 4gb ram en een ATI HD 4550 of 5450 (kom er zo even niet op) naar mijn idee toch wel goed genoeg om de meeste games op een aardige graphics te spelen. MW2 speel ik normaal op high, World of warcraft op ultra (de game laat mij het op deze settings zetten - toen je dat rode balkje nog had dat je hem niet hoger in kon stellen dan wat je pc aan kan) en rift speelde ik vandaag op med/high.

Bij al deze games gaat vroeg of laat het beeld op zwart en krijg ik no video input.

Had hem nog bij een computerzaak laten testen (45 euro) zij hadden hem meerdere dagen laten draaien zonder dat er wat mis was volgens hun, ook zeiden ze 3d marks te hebben gedraaid en meerdere games getest (allemaal bull**** wat ik zelf ook al gedaan heb en bij mij ging het WEL fout)

Iemand dit soort problemen gehad met zijn computer en die een oplossing weet (ik ben zeer a-technisch dus liever zou ik geen nieuwe ventilator o.i.d. willen instaleren) iets wat misschien ook nog van belang is dit is een Acer pc, die vanaf dag 1 al problemen had met instellingen die nergens op sloegen, nu vraag ik mij dus ook af of de beveiligingsinstelling in de bios voor de temperatuur van de videokaart te laag is ingesteld en dat dit de reden is waarom die steeds uit gaat, maar omdat ik ook geen geld heb voor iets nieuws wil ik ook niet de temperatuur zomaar verhogen.

Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk heeft iemand wat ideen voor me.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan