NOD 32 Echt snel ! ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lazzaro

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2002
Hoi !
na een tijdje geklooi van vastlopers en traagheid van me Pc ,en zelf niet meer binnen kunnen halen van e-mail in Outlook , kwam ik er achter dat Norton firewall de boosdoener was :mad: terwijl ik norton toch wel een jaartje of 3 zonder problemen had gebruikt ( dacht ik )
Nu ik Norton van me pc gehaald heb , is me pc zooooo snel met progjes opstarten en internetten dat het lijk of ik een nieuwe pc in huis heb :D
Nu heb ik dus gewoon windows XP firewall aanstaan .

Ik heb ook Norton virusscan ingeruild voor NOD 32
Wat me nu echt heeel erg opvalt , is dat als ik met norton virusscan de update ging binne halen , ging daar wel 2 minuten over heen , en moest van norton ook vaak na update de pc opnieuw opstarten .
Ook rechts onder in beeld irritanten meldingen tijdens het internetten van dat de pc up to date is , en wat weer het internette vertraagde

Het installeren van NOD32 was binnen 1 minuut gebeurd (norton heeft wel 1 kwartier nodig )update in 2seconde ,ieder uur een nieuwe update , waar je niks van merk , en vertraagd me pc niet .
Dus nu loopt me hele system zo perfect , dat ik me nu wel eens afvraagd ,( omdat Norton firewall en Norton Virusscanner zulke intensiefe en dominante progamma's zijn ,waardoor je ook nog onzeker word ,of je er wel goed aandoet , om een ander virus progje te nemen )
of dat lichte progje NOD 32 wel voldoende betrouwbaar is ......
Lang verhaal maar wilde het ff kwijt :D

Laatst bewerkt:
Ja norton is gewoon een groot vervelend en vetragend programma. En in de meeste testen die ik heb gelezen is nod32 nog beter ook.

NAV is een bedroevend product, zelfs het gratis AVG presteert beduidend beter.

Mja, bedroevend zou ik Norton niet willen noemen maar per versie werd ie wel steeds slomer.

Vanaf Norton 2002 heb ik legaal de reeks gevolgd. 20002, 2003 (systemworks, NPF, alles). Versie 2004 vond ik al de moeite minder waar dus die heb ik via via, minder legaal, aageschaft want ik had toch een AV nodig.

Mijn ervaring toen; als het draait, draait het ook goed maar om het goed te krijgen.. Maargoed; daar kwam ik wel uit.

Norton 2005 valt me zo vies tegen :(. Ik vind het best wel jammer. In de eerste plaats door die hoge systeemvertraging, in de tweede plaats doordat ik vind dat het allemaal veel onduidelijker is geworden.

Momenteel gebruik ik Kaspersky en NOD32 (legaal) en ik moet zeggen; ze bevallen beiden prima! Norton heeft nooit een kwartier over installatie gedaan maar wel lang.
Met NOD was ik vrij lang bezig maar ik doe altijd alle custom opties dus vandaar dat het wat langer duurde.
Beide scanners draaien nu prima en echt tevreden :thumb:.

Het is bij NOD32 wel zo af en toe dat de gebruiksvriendelijkheid beter kan vind ik. Vooral als je alles default laat staan heb ik het idee dat er her en der wat steekjes gemist worden.
Zo deed Norton zo'n 1.5 uur over een volledige scan en was NOD binnen 15 minuten klaar. Het mag duidelijk zijn dat dan niet hetzelfde gescand wordt. Ook de toepassingen als OMON, EMON, IMON en de andere monnen vind ik onduidelijk voor de leek.
Op mijn laptop heb ik nog geen AV maar ook daar gaat gewoon NOD32 op denk ik.

Have fun with it :thumb:

Hoi XP_PC

Je zeg , Momenteel gebruik ik Kaspersky en NOD32

Kaspersky en NOD32 , 2 virusscanners op 1 pc ? ............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan