NOD 32 Vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gladif

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Beste Virusscanner?

Al vaak gevraagd, denk ik. Maar ik zit met een probleem. Ik wil graag goede virusscanner, eigenlijk de beste. Wat is dus de beste?

De Beste is er niet!

Maar lees de tip in mijn Handtekening eens

En wil je er voor betalen of een gratis?

Betaald zou ik voor NOD32 gaan en gratis zou ik AVAST nemen.
AVAST Draai ik zelf ook maar sommige vinden ook AVG 7.5 Free erg goed. Ze doen in ieder geval niet onder voor de grote merken als Mac Afee en Norton...

Laatst bewerkt:
Aha, is wel handig ;) Ik ga liever voor de gratis scanners. Ik heb zelf een NOD 32 trial nu lopen.

Een andere eis die je aan een antivirusprogramma kan stellen is dat het verder geen problemen oplevert.
Ik hoor van collega's bv. vaak dat Norton hun dwars zit, of het starten enorm vertraagt.
Het updaten moet ook makkelijk, vaak en liefst geruisloos gebeuren.

Zelf heb ik goede ervaringen met eTrust EZ Antivirus van Computer Associates. Via deze link kun je 12 maanden een complete versie uitproberen.
Andere antivirusprogramma's zijn ook uit te proberen, maar niet zo lang. Kijk hier maar.
Meer beveiligingsadviezen staan hier keurig op een rij. Daar kun je ook Windows Defender gratis downloaden.

Alleen NOD32 is niet gratis, maar in mijn ogen een van de beste die er zijn.

Als je een gratis anti-virusprogramma wil, kijk dan eens naar dit:

- Avast
- AVG
- AntiVir

Imo is en blijft nod de beste.
Klein, vraagt weinig cpu en doet zen werk altijd zeer grondig

Leuke test, zie je toch weer dat er vrij grote verschillen zijn, 99% of 89% van alle malware opgespoord. En zie je dat anti-virusprogramma's ook goed zijn in het vinden van malware.

Maar, dit is de on-demand scan, niet de test voor de preventieve bescherming.
Daar zijn er weer andere winnaars.

Ik weet dat je een Nod32 fan bent :D en dat is geen probleem :p

Maar met heuristic scans.....één van de betere.
Je kunt niet alles hebben, en er is er niet één die alles pakt,....... helaas

Zelf heb ik NOD32, maar Kaspersky blijft ook goed. Wanneer ik naar de testen kijk van AV-Comparatives dan valt Avira mij op. Scoort op de on-demand test net zo goed, zo niet iets beter dan NOD. En bij de vorige proactieve test scoort Avira een zelfde percentage als NOD32.
De prijs van Avira is echter wel wat lager dan NOD32.
Als ik zelf zou moeten kiezen zou ik dus kiezen tussen Avira en Nod32, en dan heeft Avira een prijsvoordeel (20,- Euro - 1 jaar).

De mens is toch vaak geneigd om alleen naar de bekende merken te kijken, en dus niet verder dan hun neus lang is.
Dan is een onafhankelijke testsite een handig middel om ook minder bekende programma’s onder de aandacht te brengen.
De regelmatig goed presterende AV’s zijn zeker het proberen waard, ook al zijn ze minder bekent.

De regelmatig goed presterende AV’s zijn zeker het proberen waard, ook al zijn ze minder bekent.

Bijvoorbeeld de producten van G DATA, met de InternetSecurity en AntiVirusKit die ze aanbieden.
G DATA komt erg goed uit de testen maar is niet erg bekend.

G-data komt inderdaad goed uit de test bij Av-comp. en zowel ook bij de consumentenbond(beste). Maar die testen de paketten meestal te kort..

Ik moet zeggen dat ik het soort “Consumentenbond” testen niet erg hoog heb zitten.
Ze leggen vaak toch geen enkele verantwoording af over de gebruikte procedure, en andere belangrijke zaken.

Bijvoorbeeld de producten van G DATA, met de InternetSecurity en AntiVirusKit die ze aanbieden.
G DATA komt erg goed uit de testen maar is niet erg bekend.

Ik weet wel waarom G DATA zo goed uit de test komt.........de hoofd engine is van Kaspersky en de aanvullende engine van BidDefender. :D :p

Geheugen gebruik is wel vrij hoog, 50.000 KB

G DATA is geen heel nieuw bedrijfje, maar bestaat zeker al langer.

Maar de engine van Kaspersky is populair ( goh hoe zou dat toch komen )!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan