NOD32 icm Outlook Express?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DONOVAN

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2001
Hoi,

Ik gebruik sinds kort NOD32 en het bevalt me prima [Ik kom van NIS]
Nu zat ik even te spitten in de opties en zag dat er een MS Outlook Email Monitor [EMON] in zit. Ik zie dat er allerlei instelling te veranderen zijn enzo. Het enige dat ik niet zie is de mogelijk heid om hem Outlook Express te beveiligen.
Laat dat nou net het mailprogramma zijn dat ik gebruik.

Mijn vraag is dus: hoe stel ik NOD32 zo in dat hij mijn Outlook Express gaat monitoren ipv Outlook??

En heeft de programma ook een optie om mijn **SPAM** te filteren??

Met NIS kon ik gewoon rechtsklikken op een mail en kiezen voor: Dit Is Spam en het werd voortaan gewoon verwijderd.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Laatst bewerkt:
Hij scant gewoon je mail en nee er zit geen spamfilter op!!

Ok Thanx!

Jammer dat hij geen spamfilter heeft. Ik heb toch graag zo min mogelijk programma's meedraaien.

DONOVAN zei:
Ok Thanx!

Jammer dat hij geen spamfilter heeft. Ik heb toch graag zo min mogelijk programma's meedraaien.

DONOVAN

Jouw provider bied misschien een spamfilter gratis aan!

Ja dat doet mijn isp ook wel, maar ik laat de spam mailtjes labelen met het woord *** SPAM *** en dan heb ik in OE een berichtregel gemaakt dat alle mail met *** SPAM *** in het onderwerp naar de prullenbak moet worden verplaatst. Helaas glippen er wel eens een paar doorheen bij Chello dus ik had graag nog een filter achter de hand. Bij NIS markeerde ik de mailtjes die toch ongelabeled binnen kwamen gewoon als spam en zette het afzender adres in een blacklist.

Ach laat ook maar het is wel goed zo. Je kan niet alles hebben toch?
Ik kijk wel ff of ZoneAlarmPro iets voor me kan betekenen dat draait ook nog op mijn pc. [maar denk het eigenlijk niet]

IMON (Internet Monitor) is bestemd voor Outlook Express.

Bij mij wordt de post van Gmail in Outlook Express niet gekontroleerd door NOD32. Krijg dit niet voor elkaar. Post van Gmail gaat via poort 995.

IMON (Internet Monitor) is bestemd voor Outlook Express.

Thanx...
Alhoewel ik wel moet zeggen dat het allemaal niet zo duidelijk is aangegegevn. Daar kunnen ze nog wel het één en ander aan verbeteren. [voor de newbies als ik]

Laatst bewerkt:
wajang zei:
Bij mij wordt de post van Gmail in Outlook Express niet gekontroleerd door NOD32. Krijg dit niet voor elkaar. Post van Gmail gaat via poort 995.

Dat zal ik even nakijken.

Gewoon even instellen dacht ik maar dan werkt het nog niet??

Laatst bewerkt:
wajang zei:
En je hebt het op deze wijze geconfigureerd?

Hmm in de help van Gmail;
"Hoe wordt in Gmail voorkomen dat de computer geïnfecteerd raakt door een virus?
De meeste computervirussen bevinden zich in uitvoerbare bestanden. Berichten kunnen met antivirusprogramma's worden gescand op uitvoerbare bestanden die mogelijk virussen bevatten. Met Gmail worden virussen zo effectief mogelijk geblokkeerd: gebruikers mogen geen uitvoerbare bestanden (zoals bestanden met de extensie .exe) ontvangen die mogelijk schadelijke uitvoerbare code bevatten. Hierdoor is uw computer beveiligd en wordt voorkomen dat dergelijke virussen zich verder kunnen verspreiden.

Dit type bestanden wordt in Gmail niet geaccepteerd, ook niet als deze in een gecomprimeerd bestand (.zip, .tar, .tgz, .taz, .z, .gz) worden verzonden. Als er uitvoerbare bestanden naar uw Gmail-account worden verzonden, wordt het bericht teruggestuurd naar de afzender."

Bron

Tja, maar dat heeft niet echt betrekking op Nod!!

Nod moet gewoon scannen. Ik kan ook wel een poort toevoegen zoals je in mijn bijlage ziet maar dan scant hij nog niet!

Ben je met deze link tevreden. Volgens mij gaat het niet lukken omdat Gmail "secure connection" (port 995 en 465) gebruikt.

Raymond Bos zei:
:rolleyes: :(
Da's niet zo mooi!!
Nou weet ik niet, mocht er iets doorslippen, wat mij sterk lijkt als ik bovenstaande lees, dan staat NOD nog steeds staande bij.

Is ook wel weer zo.
Nou ja, lekker laten zo dan.

Alsof ik een keus heb:p

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan