NOD32 update: deel 2!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kenju zei:
Hmm, ik kreeg een melding dat de update niet digitaal ondertekend was. Is er sprake van een grotere update oid, dat er iets echt geinstalleerd moest worden, ipv een update van definities? Heb deze melding immers nog niet eerder gehad en ik hier hier niets bijzonders bij staan:

Hallo Kenju.

Om kort te zijn, ik weet het niet. Ik heb nod32 bijna twee jaar op mijn pc staan, en nog nooit zo'n melding gehad die jij omschreef. De betreffende update is correct (1.1413 (20060217) op mijn pc geinstalleerd zonder problemen. Je kan eens kijken in je Control Centrum > Systeemlog of daar iets staat omschreven wat opvallend is!

Wat je wel eens kan doen is het volgende: Ga naar Start > Uitvoeren > services.msc > OK.

Zoek daar eens naar Services voor cryptografie. Staat deze op Automatische?

Sorry voor het late antwoord...

l.slaats. zei:
Hallo Kenju.

Om kort te zijn, ik weet het niet. Ik heb nod32 bijna twee jaar op mijn pc staan, en nog nooit zo'n melding gehad die jij omschreef. De betreffende update is correct (1.1413 (20060217) op mijn pc geinstalleerd zonder problemen. Je kan eens kijken in je Control Centrum > Systeemlog of daar iets staat omschreven wat opvallend is!

Wat je wel eens kan doen is het volgende: Ga naar Start > Uitvoeren > services.msc > OK.

Zoek daar eens naar Services voor cryptografie. Staat deze op Automatische?
Deze staat inderdaad op automatisch. Dat is ok, neem ik aan? Ik heb deze melding overigens alleen toen die ene keer gehad, na ongeveer twee jaar gebruik van Nod32. In het systeemlog staat er bij de betreffende datum niets interessants te lezen. (Dus gewoon "17-2-2006 11:17:19 Virusdefinitie database is succesvol bijgewerkt naar versie 1.1412 (20060216)).

Nou, lekker bijtijds, maar dan toch een antwoord van de support van Nod32:

Geachte heer/mevrouw,

Dit komt doordat de ondertekening kwijt raakt, door gebruik van een Proxy
server.

Deze Proxy server kan op uw pc draaien, het kan een systeem in uw bedrijf zijn,
of deze kan bij uw Internet provider staan.

De update is echter gewoon goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan