NOD32,Windows XP en Registry Mechanic goenoeg beveiliging.?

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
IK gebruik Windows XP met servicepack 2.
Is NOD32 + XP + registery Machnic genoeg beveiliging?

Of heb je nog een firewall nodig.

Ik had net Zonealarm geinstalleerd maar kon na installatie mijn homepage niet vinden.Heb deze nu weer verwijderd.
Wie heeft er goede raad?

Alvast bedankt!

NOD 32 is prima maar waarom je een register tool voor je beveiliging beschouwd is mij een raadsel.

Ja, je hebt een firewall nodig. Als je niet tevreden bent met Zone Alarm dan zou je Sygate kunnen overwegen. Verder heb je programma's zoals Ad Aware en Spybot Search and Destroy nodig voor het scannen op spyware. Verder gebruik ik spywareguard nog!

Minimaal op je pc:

1 anti-virusprogramma ( niet meer )
1 firewall ( niet meer ) ( bijv. Sygate, Comodo, Kerio Personal Firewall )
1 anti-spywareprogramma dan preventief werkt, als beveiliging, bijvoorbeeld Spywareblaster of Spywareguard. Spybot Search & Destroy heeft ook '' realtime protection '' aan boord. Of bijvoorbeeld Windows Defender.
1 anti-spywareprogramma dat scant op spyware / adware zoals Ad-Aware of de scan-functie van Spybot.

Registry Mechanic is een handig programma, maar zoals Raymond als zegt, heeft niks met beveiliging te maken.

bedankt

bedankt voor de informatie.:thumb:

firewall,welke?

Hoi,
Ik wilde dat ik het wist.Weet bij God niet welke goed is voor particulier.
Bedankt alvast.:thumb:

Sygate

Is dit een probeerversie en waar te downloaden>:thumb:

Er komen geen updates meer voor Sygate, want Sygate is overgenomen door Symantec, maar dat is geen probleem want een firwall heeft geen updates nodig, als ie goed werkt en als je hem maar goed instelt.
En wat dat betreft, is Sygate een van de beste die er zijn.:thumb:

Dit is een iets prettigere downloadlink.

niet opgelost,steeds melding

Net sygate geinstalleerd ,maar nu krijg ik steeds meldingen als ik explorer opstart,outlook express,andere website etc. zie bijlage:eek:

Bijlagen

Hier een complete handleiding over Sygate in PDF-formaat.
Hier korte handleiding over Sygate, met de basis.

Laatst bewerkt:
Net sygate geinstalleerd ,maar nu krijg ik steeds meldingen als ik explorer opstart,outlook express,andere website etc. zie bijlage:eek:

Als jij een programma opent zoals Outlook Express dan zal Sygate vragen of dat programma het internet op mag door middel van het schermpje wat jij krijgt. Dan geef je dus toestemming en zet je een vinkje in het vakje zodat Sygate het onthoud en niet telkens vraagt.Op een gegeven moment heb je alle programma's wel gehad en kan je rustig aan het werk gaan. Het voorbeeld in jou bijlage is de updater van NOD dus die moet je toestemming geven...

En voor andere programma;s die geen toegang tot het internet mogen, kies je voor No.
Maar bijvoorbeeld ook programma's als Nero hebben toegang nodig tot het internet, bijvoorbeeld voor een update, dus vaak kan je gewoon Yes kiezen.

Hoi,
Ik wilde dat ik het wist.Weet bij God niet welke goed is voor particulier.
Bedankt alvast.:thumb:
Ik zou gaan voor NOD32 ,anders sygate dit zijn programma`s waar ik prima ervaringen mee heb

Veel suc6 ermee

Laatst bewerkt:
@ nixs,

NOD32 is absoluut geen firewall, waar duin1 naar op zoek was en duin1 was al bezig met Sygate.
Maar de combinatie NOD32 als virusscanner en Sygate als firewall is een goede!:thumb:

NOD melding bij email uitzetten?

Als ik een email verzend komt er steeds bij de mail te staan:
""deze mail is gescand door NOD met vermelding naar website.

Is dit altijd zo,of is dit niet te voorkomen???:eek:

Nou, die e-mailscan service kan je helemaal uitzetten als je wil, maar ik weet niet of je die melding uit kan zetten.

@ nixs,

NOD32 is absoluut geen firewall, waar duin1 naar op zoek was en duin1 was al bezig met Sygate.
Maar de combinatie NOD32 als virusscanner en Sygate als firewall is een goede!:thumb:
Ja ik bedoelde virusscanner Michael, ik heb nod32 en sygate nog andere opties voor verbetering??????

Bij deze ook van mij iedereen een spetterend 2007 ......nixs

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan