Node Adress

Status
Niet open voor verdere reacties.

micheljeweetwel

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2003
hoe kom ik achter een node adress van een pc die in het netwerkzit gebasseerd op windows en novell ?

michel,

Wanneer je het IP weet kun je de PC pingen en daarna in een commandbox het comando "arp -a" gebruiken. Daarna zoek je het juiste IP en daar achter staat het MAC adres.

bedankt voor het advies. het werkt inderdaad. ik ben alleen benieuwd als je in een groter netwerk zit ( +/- 200 pc's ). dan wordt het wel wat lastiger te zoeken als je het commando "arp -a" gaat gebruiken. of heb ik het nu mis.

Ik zit hier in een netwerk met ~700 PC's en er staan maar 6 PC's in de ARP tabel. Hangt er wel net ff vanaf hoe je netwerk inelkaar zit maar die tabel wordt meestal niet zo groot.

lukt niet

ik heb geprobeerd om men ip adres te pingen . deze was 192.168.1.150

als ik het commando arp -a gerbuik dan zie ik 3 adressen staan maar het adres wat er het meeste op lijkt is

192.168.1.50 . de exacte zit er niet tussen .

als ik nu winipcfg doe . en ik kies mijn netwerkkaart. staat er bovenaan dan niet mijn mac adres weergegeven ?

graag advies,

Het werkt inderdaad niet vanaf de PC vanaf waar je het commando geeft. Het mac adres kun je lezen onder win98 met winipcfg. en in win2k of winXP door in een CMDbox "ipconfig /all" als opdracht te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan