Nog 1 keer alles op een rrijtje....

Status
Niet open voor verdere reacties.

guidonline

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Berichten
162
Oke wil dus een pc gaan bouwen met het volgende:

Behuizing:
HuntKey Behuizing C507 Zwart, Geen Voeding, 3 X 80mm

Voeding:
Antec Voeding Basiq Power 500 Watt ActivePFC, N.v.t., Geen, 24-pins

Drives:
DVD-RW AD-5170 - 2 stuks

Geheugen:
Transcend JetRam 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC - 2 stuks

Harddisk(s):
WD HDD Caviar SE16 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Moederbord:
MSI Moederbord P35 NEO-FI

Processor:
Intel Core 2 Duo E4500 2.20 GHz, 800 MHz, 2 MB, Boxed

Videokaart:
XFX VGA GeForce 8500 GT 256 MB

Cardreader:
AC Ryan Cardreader 50++

Nu mijn vraagies nog....:)

1) Maakt het uit wat voor CL het geheugen heeft? CL5 3 4 of 2,5....
2) Heeft de voeding wel SATA aansluitingen? En een aansluiting voor de videokaart (indien nodig).
3) Ik wil bij salland automatisering gaan kopen heb al veel positiefs over gelezen.. Weten jullie of dit een beetje betrouwbare zaak is... (ze hebben wel een prijs gekregen voor beste webshop van Hardware.info):D

Hij gaat 497 euro kosten en wil graag morgen bestellen.
Wil nu dus alleen nog weten of alles samen wekt..
Heb natuurlijk zelf al naar heel wat dingen gekeken maar aangezien dit de eerste keer word wil ik het door ienmand laten nachecken.. Wil niet iets kopen wat niet werkt...

Alvast bedankt iedereen andere tips zijn natuurlijk ook welkom...:D
Dan kan ik als alles werkt eens aan een donatie gaan denken...

Guido
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je met de PC gaan doen? Gamen? Foto's bewerken? Of gewoon een beetje internetten? Voor de eerste twee is hij te langzaam, voor de laatste prima.

En om ook je vragen nog even te beantwoorden;):
1) Is alleen belangrijk als je wilt gaan overklokken
2) SATA-kabels zitten er natuurlijk aan, kabels voor je videokaart zou ik niet durven zeggen... Op de site van Antec staat dat er een 12V ATX-kabel aan zit, maar ik weet niet of die voor je videokaart is... Voor je 8500 heb je trouwens toch geen aparte voedingskabel nodig.
3) Lees hier reviews over Salland... Ziet er bijzonder goed uit. Mag ik je trouwens deze site aanraden? Goedkoop, snel en goede service, ik heb er zelf ook m'n PC besteld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mag ik vragen waarom hij voor gamen te langzaam is?

2 GB ram en een duo 2 core van 2,2 lijkt mij best goed...

Heb zelf nu een duo 2core e4300 van 1,8 en 2 gb ram met 128 mb nvidia gforce 8400 gs videokaart en die pakt alle games goed...:)

Dus die pc lijkt mij beter dan die ik hier net zij en als dat zo iasdan is hij goed genoeg voor mij..

Heb ook geen geld voor een 8800 GT enzo. en CoD 4 zal hij toch wel trekken?
 
Deze pc heb ik ook: http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=2441 .

Die PC pakt nog gewoon alle games naar mijn verwachtingen en daarvan is de processor en de videokaart minder dan van deze pc die ik nu wil gaan bouwen..

Of is het moederbord slecht? Slechte Chipset:? Te weinig geheugen?:eek:

Is dit anders een mooie game kaart: Club3D VGA GeForce 8600GT van 512 MB voor 100 euro....
 
Laatst bewerkt:
De PC die je hebt samengesteld is een prima systeem voor een bedrag van nog geen 500,- euro! Helemaal niets mis mee en zal prima aan je verwachtingen voldoen!!

Vergeet niet, nog sneller, nog beter en (veel) duurder kan natuurlijk ook, maar dat geldt voor elk systeem van iedereen.
Het kan altijd nog groter, mooier, indrukwekkender en ga zo maar door.

Maar nogmaals, voor nog geen 500,- euro meer dan prima waar je alles mee kunt doen wat je vraagt!
 
En is 512 mb videokaart slim of is 256 ook genoeg...

Wand ga dan liever voor echt kingston geheugen en die geforce 8600GT 256 of 512 mb...

Kost 45 euries meer en dat kan er nog van af en dan bestellen... Yippie..
 
Bij een videokaart gaat het niet alleen maar om hoeveel mb deze is, maar om veel meer dan dat.

Voorbeeldje: Ik heb hier twee (nog AGP) videokaarten, allebei Radeon 9800 Pro.
Ik het er een van 128mb en een van 256mb. Die van 128mb is sneller....

Maar goed, om diverse videokaarten met elkaar te vergelijken kun je terecht op onderstaande site:

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html

Vul de twee kaarten in die je wilt vergelijken en voor welk programma of game (of gemiideld voor games) en je krijgt een keurige grafiek te zien met de prestaties!
 
Hoe wil je CoD4 spelen? Op 800x600 met alles op medium/low settings? Dan moet je die 8500 nemen. Het punt is echter dat de 8500 een budgetkaartje is, niet bedoeld om mee te gamen. Om maar even aan te geven: een game als Stalker (waarin ik met mijn 8800GTS 100fps haal) trekt hij volgens een benchmark al niet eens (11fps)... De 8600 is dan in ieder geval al een stuk beter, maar verwacht ook daar geen wonderen van. Nogmaals, wil je echt serieus gaan gamen, spaar dan voor een 8800, neem je genoegen met wat minder neem dan een 8600.

De C2D is één van de langzamere en tenzij je bereid bent over te klokken, is het misschien de moeite waard om een E6400 te nemen, of iets in die regio.

Voor de rest is de PC prima, alleen weet ik natuurlijk niet of je echt een gamer bent (die alleen met de hoogste settings genoegen neemt), dus je moet zelf natuurlijk bepalen wat je met je CPU en GPU doet.
 
Laatst bewerkt:
Mag ik vragen waarom hij voor gamen te langzaam is?

2 GB ram en een duo 2 core van 2,2 lijkt mij best goed...

Heb zelf nu een duo 2core e4300 van 1,8 en 2 gb ram met 128 mb nvidia gforce 8400 gs videokaart en die pakt alle games goed...:)

Dus die pc lijkt mij beter dan die ik hier net zij en als dat zo iasdan is hij goed genoeg voor mij..

Heb ook geen geld voor een 8800 GT enzo. en CoD 4 zal hij toch wel trekken?

Excusez moi, maar waarom een nieuw systeem samenstellen zoals je in first post aangeeft? Het systeem wat je hierboven beschrijft doet niet veel onder voor het nieuwe systeem wat je gaat samenstellen, dus persoonlijk zou ik zeggen, spaar even door en ga voor een major upgrade.

Latency maakt niets uit met de specificaties die je nu hebt. Dus je kunt je geheugen een stukje goedkoper halen. Ik zie al 2 GB voor slechts 50 € van corsair.

Misschien pakt je systeem nu alles goed, maar als je crysis, COD4 en b.v. supreme commander gaat spelen, dan schiet je echt wel tekort! Een E6750 en een 8800 GT (Nvidia) of 3870 (Ati) zijn voor dit soort games bijna onontbeerlijk!
 
Ben ik het niet mee eens..

Mijn Duo 2 Core E4300 van 1,8 Ghz 2GB geheugen en een Nvidia Geforce 8400GS trekt deze game (CoD4) helemaal zonder happeringen of wat dan ook..
En niet op de minimum resolution mode...;)
 
Dan nogmaals mijn vraag, waarom deze minieme upgrade? Als je nu van een P3 naar topic start config ging, dan zeg ik ok, prima! Dikke vooruitgang.

Maar je nieuwe systeem in vergelijking met het oude zal niet veel prestatiewinst opleveren. Misschien dat COD4 nog redelijk te doen is en je 30 - 40 FPS toelaatbaar vind, maar in crysis ga je het zeker merken ;)

Indien het budget beperkt is: even wachten en doorsparen voor iets betere hardware! Daar ga je uiteindelijk meer plezier van beleven.
 
Weet dat het verschil niet groot is...
Maar ben ook niet iemand die elke dag gamed dus vind het dan ook een beetje sonde een duur systeem te kopen die je maar voor 50% gebruikt..:rolleyes:
 
Idd, ik wil je niet afzeiken ofzo, maar als ik jou was ging ik nog even door op je E4300. Als je 150 - 200 € verder bent, kun je een betere cpu en grafische kaart halen en geloof me, daar ga je veeeeel meer plezier van beleven.

Ben je bang dat je maar 50% van je config gebruikt? Vrees niet, er komen een paar spellen aan die alle nieuwe hardware doen verbleken ;) Crysis is de eerste die nu al ubergamecomputers stevig aan de tand voelt, mar das slechts t begin.
 
Heb alles al lang en breed al heel wat dagen bestelt..

En ik weet zkkr dat ik er op kan doen wat ik wil...;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan