• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nog 1 vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenky Supreme

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Heb toch nog 1 vraagje (daarna laat ik jullie met rust :p)

Ik heb in Kolom A Klantcodes staan (1/180, in willekeurige volgorde!), en in Kolom B C en D Adressen, telefoonnummers en leeftijden.

Nu wil ik de Klantcodes in de eerste kolom in de juiste volgorde zetten, van laag naar hoog dus. Opzich geen probleem,gewoon sorteren zou je zeggen, alleen wil ik graag dat de overige kolommen dan automatisch meeverschuiven. de kolommen B C en D moeten dus eigenlijk aan de A kolom gekoppeld worden.

Is dit mogelijk?

mvg

Frank

Laatst bewerkt:
Hallo Frenky

Lijkt mij niet zo moeilijk.
Selecteer het gehele gebied wat je wilt sorteren.
Ga naar Data - sorteren, hier kun je op 3 kolommen selecteren welke je het eerst gesorteerd wilt hebben en ook nog oplopend of aflopend.

of bedoel je wat anders?
mvg Imod

Selecteer alle gegevens uit kolom A, B, C en D tesamen en kies in het de optie 'Data' en daarna sorteren. hier krijg je de mogelijkheid om de volgorde van sorteren op te geven. Alle geselecteerde data zijn hierbij betrokken dus blijven horizontaal (rij) bij elkaar.

Grt,
deSmid.

Probeer een zo duidelijk mogelijke titel te bedenken voor je probleem! "Nog 1 vraagje" kan van alles zijn ;)

"excel - kolommen sorteren" was beter geweest..:p

Helemaal handig: Zorg dat er boven iedere kolom een 'titel' staat. Klantcode, Naam, Adres, etc...
Dan kun je met de 2 sorteerknopjes in de toolbar (AZ en ZA) heel snel oplopend en aflopend sorteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan