• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nog 2 probleempjes met formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

biettie

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
Dankzij hulp op dit forum ben ik al een heel eind met mijn bestand. Er blijven echter nog 2 bugs over die ik er niet uit krijg (wegens gebrek aan kennis):

1. bij nieuwe invoer moet een keuzerondje worden aangeklikt, gebeurt dit niet, dan verschijnt een MsgBox. Probleem: de waarden worden wel al in de tabel ingevuld, dus als men in de MsgBox op OK klikt en een keuzerondje selecteert, worden de waarden er voor de 2e keer ingezet.

2. Er is een formule gebruikt om in kolom 'A' automatisch te nummeren. Probleem: indien via het formulier gegevens worden verwijdert, dan wordt door EntireRow.Delete dus ook de formule verwijderd.

Bijlagen

Voor probleem 1, probeer het volgende:
Code:
'If textboxes not null then fill data of textboxes to worksheet.
If (.TextBox1.Value <> vbNullString And .TextBox2.Value <> vbNullString) Then
    Cells(strLastRow + 1, 2).Value = frmGegevensAanpassen.TextBox1.Value
    Cells(strLastRow + 1, 3).Value = frmGegevensAanpassen.TextBox2.Value
        If Optman = False And Optvrouw = False Then
            MsgBox "Kies Dhr. of Mw. ", , "Let op"
            [COLOR="red"]Cells(strLastRow + 1, 2).Value = ""
            Cells(strLastRow + 1, 3).Value = ""[/COLOR]            
            Exit Sub
        End If

Voor probleem 2: in cel A7 de formule veranderen in:
Code:
=IF(B7<>"";ROW()-6;"")
en naar beneden slepen.

Dat is redelijk snel..
Probleem 1 is niet opgelost. Zodra ik al op de knop 'aanpassen' klik, zet hij de gegevens al in de lijst. De MsgBox verandert daar verder niets aan.
Probleem 2 is ook niet opgelost. Om een of andere reden kent mijn office 2010 de uitdrukking Row() niet. Hij geeft een foutmelding in elke cel in kolom 'A'

edit:
probleem 2 is opgelost. Ik moest Row() veranderen in Rij().....die doet het dus.

Laatst bewerkt:
Indien je een nederlandstalige Excel-versie gebruikt, wordt "row()" uiteraard "rij()".

Ik heb de bijkomende code (rode tekstkleur) achter de knop "Opslaan" gezet, niet achter de knop "Aanpassen" omdat ik dacht dat dit was wat je bedoelde.

Klopt, ik was mis. Ook zodra je 'opslaan' kiest, gaat hij, voordat de MsgBox komt, de gegevens al wegschrijven...

Ook zodra je 'opslaan' kiest, gaat hij, voordat de MsgBox komt, de gegevens al wegschrijven
Inderdaad, maar ze worden vervolgens terug verwijderd. Volstaat dat niet?

Hmm, bij mij worden ze niet verwijderd...?
edit:
te vroeg gereageerd, ik had hem bij de sub 'aanpassen' gezet...mijn fout.
Hartelijk dank, mijn problemen zijn opgelost!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan