Nog aanbevelingen voor dit systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Zijn er enige op/aanmerkingen voor dit systeem?

Proc. Intel I5-2500K
Mb :Asrock H67DE3
Ram: 2x 4GB Adata AD3U1333C4G9
Kast: Coolermaster Elite 370
Extra koelers: 2x Arctic F12 (front en top)
Voeding OCZ Modstr. pro 500W
DVD : Asus DRW24B3ST

Monitor LG Flatron E2351T-BN

Ik weet dat er een HD ontbreekt ...het was voor mij kiezen tussen een bestaande HD of een bestaande monitor ..., ik koos voor de bestaande HD

beetje moeilijk te beoordelen zonder dat je een doelstelling vermeld. Er zit ook geen grafische kaart bij, wel een "K" processor en 500W voeding. Ik kan het niet helemaal rijmen.

grafische kaart zit ophet bord icm de K processor, doelstelling is een algemene pc, ik wilde em voornamelijk als nwe pc hebben, met zo nu en dan es een dvdconversie naar AVI ..

EDIT: Mn huidige systeem staat in mijn profiel ..

Laatst bewerkt:
1) In april komt de opvolger van de huidige CPU. dat betekend dat je in een maandje of 3 waarschijnlijk de cpu flink goedkoper of een betere CPU voor dezelfde prijs kan krijgen.

2) Je huidige selectie verbruikt ongeveer 250W (zeg 300 met marge), de PSU is dan ook nogal onnodig groot.

3) mocht je wachten op de volgende CPU reeks krijg je daar ook flink verbeterde graphics voor terug.

En die nieuwe cpu kan ik ook op dit bord prikken of moet ik dan ook weer een ander bord hebben?

PSU heb ik veranderd naar een Sharkoon WPM400, wil graag 6 Sata aansluitingen hebben/houden ..

EDIT: heb inmiddels gezien dat IvyBridge compatible is ..

Laatst bewerkt:
De grafische kaart onboard is niet zo goed als een externe grafische kaart. Deze computer zal daardoor toch niet zo ideaal zijn voor gamen. Is dit de bedoeling?

Nee, het was niet de bedoeling om te gaan gamen al zal ik een klein spelletje niet schuwen als ik de tijd ervoor krijg.
Gewoon een vlottere pc dan wat ik nu heb (profiel) maar dan mét een I5-2500K processor.
Dát en een ATXbord/onboard video was eigenlijk mijn enige eis, die ik dus niet heb vermeld in mn startpost.

Update/toelichting:

Heb het systeem besteld, met de lichtere voeding.
Heb gekozen voor deze behuizing omdat ie op de grond staat, onder het bureau, en ook omdat ie geen gekleurde fan heeft, net als een window wat heerlijk ontbreekt!
De bedieningknoppen zitten zo goed als bovenop de kast, net als de USBpoorten (scheelt bukken met het in/uitpluggen sticks)
Met de voeding onderin kun je de royale(stillere) koelers op de processor zetten zonder dat ze moeilijk gaan doen
De componenten in de kast zijn goed te bereiken, en de ruimte rondom de processor is royaal en het geheel is genoeg te koelen ...(7 fans)
De allergrootste (langste) videokaart zal er wellicht niet in kunnen, gamen doe ik echt niet.
Processor simpelweg gekozen voor de power en de HD3000 GPU
8GB aan werkgeheugen lijkt me nu niet enorm, gezien de GPU er een max van 1700nogwat van afsnoept
Een ATXbord voor eventuele uitbreidingen, onboardvideo aansluitingen en de H67 chipset voor de 6 Sata poorten (HD uitbreiding als ze weer goedkoper zijn)
De voeding gekozen voor de langere kabels (55cm volgens de sharkoon-site)
En DVDwriter voor de installatie van Win7

Voor een normale computer gebruiker zit tegenwoordig niet meer de snelheid in de processor maar in een SSD (100-200 euro). Dus om een high-end processor te gaan kopen heeft nauwelijks zin. Je kan veel geld (en warmte -> stilte (minder koeling)) besparen als je wat minder zware processor er in stopt. SSD met een amd fusion processor (bv. AMD A6-3500) is meer dan genoeg.

Ik heb zelf een computer gebouwt met een i3 processor, geen grafische kaart en een SSD. Die is veel sneller (naar je gevoel) dan deze computer met een i7.

Er stond dan ook nog geen HD/SSD opgenomen in dit systeem ... das voor iets later :)
En ik wil de 2500K nu geen highend noemen ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan