Nog een paar vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoje4li

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
Hallo mensen ik heb nog een paar vragen over c++:
1. Hoe maak ik een socket server?
2. Kan die server dan ook op linux?
3. kan je met php dan ook verbinden naar die server?

Goedendag,

vraag 1;
check de volgende tutorial: tutorial

vraag 2;
Sorry hier kan ik niet op in gaan, ik weet niet precies hoe C++ in zijn werking gaat.
Maar aangezien linux geschreven is in C++, zou er denk ik wel een manier voor zijn.

Vraag 3;
Dit zou mogelijk moeten zijn, neem eens een kijkje hier;
stackoverflow

vraag 2;
Sorry hier kan ik niet op in gaan, ik weet niet precies hoe C++ in zijn werking gaat.
Maar aangezien linux geschreven is in C++, zou er denk ik wel een manier voor zijn.
[/QOUTE]

Linux is geschreven in "C" , sommige user level applicaties zijn wel in c++, ook KDE is c++. "Linux" is echter geschreven in C.

@ts
Vraag2:
C++ code werkt prima op linux zo ook sockets. let er wel op dat een server applicatie vrijwel altijd als "Root" moet worden aangeroepen omdat deze anders geen rechten heeft op het netwerk. (bij het TESTEN, na installatie moet u de rechten voor de applicatie uiteraard goedzetten)

Vraag 3: dat kan.

vraag 2;
[/QOUTE]

Linux is geschreven in "C" , sommige user level applicaties zijn wel in c++, ook KDE is c++. "Linux" is echter geschreven in C.

@ts
Vraag2:
C++ code werkt prima op linux zo ook sockets. let er wel op dat een server applicatie vrijwel altijd als "Root" moet worden aangeroepen omdat deze anders geen rechten heeft op het netwerk. (bij het TESTEN, na installatie moet u de rechten voor de applicatie uiteraard goedzetten)

Vraag 3: dat kan.

Bedankt, weer wat geleerd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan