nog een vraag over dualboot vista / ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trimex

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
12
hallo ;)

het is me dus gelukt op nu eindelijk me schijf op te splitsen zoals het hoort, en heb dus een niet-toegewezen lege schijf van 10GB.

daar wil ik dus ubuntu op zetten.
via een handleiding dat ik volg ,zou ik op een scherm moeten komen dat ik die vrije ruimte kan selecteren, maar dat kan ik helaas niet :s.
hoe los ik dit op ? :s

dit is het voorbeeld:
ubuntu_install_05.png


maar bij mij staat er niet,'choose the largest continous free space'.
:s

en zo zijn mijn schijven opgesplitst:

[smallimg]http://i26.tinypic.com/1183g4k.jpg[/smallimg]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik mijn mening hierover mag geven en even mee mag denken..

Die 10GB extra is volgens Windows Vista een verborgen partitie. Ik hoorde Harry Snor hier iets over zeggen dat je hier nooit aan moest komen en blabla. Maar als je de ruimte toch wil gebruiken moet deze op een schijf staan toch?
Ik weet niet hoe je anders Ubuntu extra wil installeren. Want de ''partitie'' is zogenaamd niet toegankelijk of iets dergelijks.

Zo zie ik het en natuurlijk kunnen mensen mij tegenpraten.. geen moeite mee! :rolleyes:
 
Als ik mijn mening hierover mag geven en even mee mag denken..

Die 10GB extra is volgens Windows Vista een verborgen partitie. Ik hoorde Harry Snor hier iets over zeggen dat je hier nooit aan moest komen en blabla. Maar als je de ruimte toch wil gebruiken moet deze op een schijf staan toch?
Ik weet niet hoe je anders Ubuntu extra wil installeren. Want de ''partitie'' is zogenaamd niet toegankelijk of iets dergelijks.

Zo zie ik het en natuurlijk kunnen mensen mij tegenpraten.. geen moeite mee! :rolleyes:

bedankt voor je reply

dus volgens jouw, zou ik die verborgen partitie zichtbaar moeten maken ? bv. (k:)
maar als ik dit doe, is het later dan nog mogelijk om eventueel die k: en c: weer samen te voegen ?
 
Laatst bewerkt:
Als dit mogelijk mocht zijn .. dan kun je ook via Ubuntu CD installeren namelijk. :p
(Lijkt me dan ik heb nog nooit Ubuntu gebruikt)
 
Als dit mogelijk mocht zijn .. dan kun je ook via Ubuntu CD installeren namelijk. :p
(Lijkt me dan ik heb nog nooit Ubuntu gebruikt)

maar als ik die zichtbaar maak, kan ik dan later eventueel als het mogelijk is weer de C: en k: samenvoegen ?

of zijn ze dan eeuwig gescheiden ? :p

ubuntu is van linux, dus gratis software, dit heb ik gedownload en op cd gebrand
als ik hem opstart krijg ik instalatie scherm, en dan zit ik vast zoals op de foto die ik poste, ik kan gewoon die 'free disc space' niet selecteren want hij staat er niet :/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan