Hallo,
Excuses dat er nu nog een vraag komt over een mailform, maar ik zag in de vragen geen eventuele oplossing voor mijn *probleem*.
Ik ben een beginnende PHP'er en heel langzaam leer ik bij. Hieronder stuur ik het mailform mee die ik nu gebruik, deze doet het goed, maar ik heb toch enkele vragen hierover.
In het script komen de volgende regels voor:
URL='.$url.'
IP = '.$ip;
1. Wanneer ik een testmail naar mezelf stuur, dan komt daarin ook te staan welk IP adres Ik (de inzender gebruikt). Ik hoef dit niet te weten, en tevens ook niet de URL. Vraag, wat moet ik aanpassen om dit niet meer te krijgen.
2. Ik zou graag een achtergrond willen hebben bij dit form. In html maak je gebruik van: * <body background="mytrees.jpg"> *. Nu heb ik dit al in het script gezet en ik krijg geen foutmelding als ik een Internal Preview doe (ik gebruik Maguma). On-line gaat ook alles goed, maar geen achtergrond. Heb ik de lijn verkeerd neergezet of moet hij anders.
3. Laatste vraag is misschien een los script: Ik zou graag als de boodschap gekomen is dat het bericht verzonden is, men automatisch teruggaat naar de begin pagina. In html gebruik je: <META HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="2;URL=http://www.mijnsite.nl/"> , maar hoe maak je deze constructie in PHP ?
Nogmaals mijn excuses voor deze vragen, maar dit zijn dingen die ik nog niet in een beginnende handleiding ben tegen gekomen.
Hier volgt het script:
=========
Excuses dat er nu nog een vraag komt over een mailform, maar ik zag in de vragen geen eventuele oplossing voor mijn *probleem*.
Ik ben een beginnende PHP'er en heel langzaam leer ik bij. Hieronder stuur ik het mailform mee die ik nu gebruik, deze doet het goed, maar ik heb toch enkele vragen hierover.
In het script komen de volgende regels voor:
URL='.$url.'
IP = '.$ip;
1. Wanneer ik een testmail naar mezelf stuur, dan komt daarin ook te staan welk IP adres Ik (de inzender gebruikt). Ik hoef dit niet te weten, en tevens ook niet de URL. Vraag, wat moet ik aanpassen om dit niet meer te krijgen.
2. Ik zou graag een achtergrond willen hebben bij dit form. In html maak je gebruik van: * <body background="mytrees.jpg"> *. Nu heb ik dit al in het script gezet en ik krijg geen foutmelding als ik een Internal Preview doe (ik gebruik Maguma). On-line gaat ook alles goed, maar geen achtergrond. Heb ik de lijn verkeerd neergezet of moet hij anders.
3. Laatste vraag is misschien een los script: Ik zou graag als de boodschap gekomen is dat het bericht verzonden is, men automatisch teruggaat naar de begin pagina. In html gebruik je: <META HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="2;URL=http://www.mijnsite.nl/"> , maar hoe maak je deze constructie in PHP ?
Nogmaals mijn excuses voor deze vragen, maar dit zijn dingen die ik nog niet in een beginnende handleiding ben tegen gekomen.
Hier volgt het script:
PHP:
<html>
<head>
<title>Formulier voor vragen</title>
</head>
<body>
<center>
<body background="mytrees.jpg">
<br><p class="b3">
<?
if($action=='send'){
if (($mssg=='')||($subject=='')||($naam=='')){$input='fout';}elseif
(!ereg( "[A-Za-z0-9_-]+([\.]{1}[A-Za-z0-9_-]+)*@[A-Za-z0-9-]+([\.]{1}[A-Za-z0-9-]+)+", $email)) { $emailfout="1"; } else {
if (getenv(HTTP_X_FORWARDED_FOR)){
$ip = getenv(HTTP_X_FORWARDED_FOR); } else {
$ip = getenv(REMOTE_ADDR); }
$mssg=stripslashes($mssg);
$mssg=$mssg.'
URL='.$url.'
IP = '.$ip;
$subject = stripslashes($subject);
$subject="uw onderwerp: ".$subject;
mail("mijn@email.nl", "$subject", "$mssg", "From: $naam<$email>");
$status='send';
?>
<b><h3>Uw bericht is verzonden. U ontvang zo spoedig mogelijk een antwoord op uw vraag!<br>
<br>
Met vriendelijke groet,<br><br>
Rob Hubert</b></h3>
</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
<? exit; }} ?>
<? if ($status!=send){ ?>
<br><b><h2>Heeft u een vraag of een reactie, maak dan a.u.b. gebruik van onderstaand formulier.</b></h2>
<br><br>
<? if ($input==fout) { ?><font color="white">Vul aub alle velden in!</font><br><Br><? } elseif
($emailfout==1){ ?><font color="white">Vul aub een juist emailadres in, anders kan ik u reactie terugsturen!</font><br><Br><? } ?>
<form action="ovl_form.php" method="post">
<input type="hidden" name="action" value="send">
<table border="0">
<tr>
<td><p class="b3"><b>Naam</b></td>
<td><input type="text" size="25" name="naam" maxlength="35" value="<? echo $naam; ?>"></td>
</tr>
<tr>
<td><p class="b3"><b>Email adres</b></td>
<td><input type="text" size="25" name="email" maxlength="35" value="<? echo $email; ?>"></td>
</tr>
<tr>
<td><p class="b3"><b>Onderwerp</b></td>
<td><input type="text" size="25" name="subject" maxlength="35" value="<? echo $subject; ?>"></td>
</tr>
<tr>
<td valign="top"><p class="b3"><b>Bericht:</b></td>
<td><textarea rows="10" cols="37" name="mssg"><? echo htmlspecialchars(stripslashes($mssg)); ?></textarea></td>
</tr><tr>
<td colspan="2"><center><input type="submit" value="Verstuur"></td>
</tr>
</table>
</form>
<? } ?>
<BR><BR>
</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>