• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nog een vraag over het automatisch overnemen van data in ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

shopper1978

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2014
Berichten
8
Ik ben net al goed op weg geholpen maar ik heb nog een vraag:
Ik heb een bestand toegevoegd in bijlage.
In tabblad project 1 zijn cellen B4 tot en met B15 aanpasbaar. Verder zijn cellen F4 tot en met F15 aanpasbaar.
Ik wil dan graag dat de aantallen worden opgenomen in tabblad totaal bij de juiste datum
Wanneer ik in tabblad project 1 de datum in cel A4 aanpas naar 10-01-14 dan wordt automatsich B4, C4, en D4 aangepast.
Als ik het aantal aanpas in cel F4 dan wordt automatisch G4, H4, I4
Ik wil dan dat de data in cel F4 automatisch in tabblad "totaal" komt bij de datum uit cel B4. De data uit cel G4 in tabblad "totaal" komt bij de datum uit cel C4. En dan ook nog de juiste kolom in tabblad totaal enz...
Als ik dus 10 januari invoer in cel A4 van tabblad project 1 en aantal 200 invoer in cel E4 van tabblad project 1 dan wil ik graag dat de inhoud van cel F4 van tabblad project 1 in cel C11 van tabblad totaal komt. enz....
Samenvattend: Ik heb een invoer tabblad (project 1) en wil graag dat de data automatisch in tabblad totaal komt bij de juiste datum en in de juiste kolom. als ik dan de datum aanpas of de aantallen aanpast dan moet automatisch tabblad totaal worden aangepast.
 
Een heel verhaal en zeer onduidelijk wat je nu precies wilt.
Ik gok op het volgende

in cel b2 op blad totaal

Code:
=SOM.ALS('project 1'!$A$4:$A$15;totaal!$A2;'project 1'!E$4:E$15)

en naar beneden en rechts slepen


Niels
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage vraag.xlsx
Heb de formule van edmoor toegepast in jou voorbeeld.
Probeer te kijken hoe de formule werkt dan kun je dit makkelijk zelf:)

(ook een gokje btw)
grtz
 
Laatst bewerkt:
:thumb: Het is ook lastig om zaken goed op papier te zetten.......
De formule =SOM.ALS('project 1'!$A$4:$A$15;totaal!$A2;'project 1'!E$4:E$15) werkt perfect.
Nu nog 1 vraag: Als ik bovenstaande formule toepas geeft deze een uitkomst of een "0"
Is het ook mogelijk wanneer de uitkomst "0" is om de cel leeg te maken? Ik ben aan het proberen geweest met ALS.FOUT maar daar kom ik er niet mee uit.
 
of de nulwaarde uitvinken in de opties of

Code:
=ALS(SOM.ALS('project 1'!$A$4:$A$15;totaal!$A2;'project 1'!E$4:E$15)=0;"";SOM.ALS('project 1'!$A$4:$A$15;totaal!$A2;'project 1'!E$4:E$15))

Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan