nog een vraagje...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pitalo

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
In onderstaande file (pitalo1.rar) krijg ik het niet voor elkaar om de aard resectie leeg te laten bij een nieuwe entry, terwijl dat af en toe wel zou moeten. (voorbeeld: ik vul een patientnummer in, een coupenummer en een diagnose, maar er is dus geen resectie gedaan)
Zou iemand mij kunnen helpen? BVD Pitalo

Bijlagen

Volgens mij zit het probleem in de Autonummering in tabel Aard Resectievenster. Als ik de relatie eerst ophef, Autonummering uitzet en er Numeriek van maak en ten slotte de relatie met Tabel1 weer leg, verschijnt de foutmelding niet meer en ben je niet meer verplicht het formulierveld Aard Resectie in te vullen.

moon

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp wat je bedoelt, maar krijg het nog niet helemaal voor elkaar.... zou je iets specifieker kunnen zijn?
BVD Pitalo

Wanneer je klikt Extra->Relaties, zie je er in het schermpje twee staan. Het gaat om de onderste lijn.

In het linkergedeelte (tabel aard resectievenster) is aard resectie in de tabel ingesteld als Autonummering.

In het rechtergedeelde (tabel1) is aard resectie een numerieke waarde.

Je legt nu dus een relatie tussen twee verschillende gegevenstypen, en dat wil Access niet.

Klik op de onderste lijn, die wordt dan iets dikker, en klik rechts Verwijderen. Weet u het zeker? Ja, we weten het zeker.
Sluit het scherm Relaties en sla het op.

Ga naar de ontwerpmodus van tabel aard resectievenster en verander AutoNummering in Numeriek en sla op.

Klik opnieuw op Extra->Relaties en trek dezelfde lijn die je daar zojuist verwijderd hebt, dus tussen aard resectie in tabel1 en aard resectievenster.

Als je dan je formulier opstart en iets probeert in te voeren, zal de melding niet meer verschijnen.

moon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan