nog maar eens '...is geen geldig win32 bestand'

Status
Niet open voor verdere reacties.

james4

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Berichten
6
Enkele dagen geleden bleek plots dat een bestand (Kyron reminder) niet meer werkte, bij nazicht bleek ook avast ad aware en spybot niet meer te werken, ook mijn virus protector Norton werkte niet meer. Denkend dat er ergens iets was misgelopen wou ik deze terug instaleren maar ik kreeg de melding '... is geen geldig win32 bestand'. intussen heb ik ook gemerkt dat als ik wou verbinden voor internet bankieren, bij verschillende banken, ik geen verbinding meer kon krijgen. Ook voor norton kreeg ik de meldng ...... is geen geldig win32 bestand. Ik heb dan online wat scans laten doen en er bleek een trojan horse met als naam iets van 32 downer of dropper ik weet het niet meer juist, ontdekt te zijn. Deze is intussen verwijderd maar de meldingen 'is geen geldige win32 toepassing' blijven bestaan, ik neem dus aan dat de oorzaak, de trojan horse verwijderd is maar de gevolgen heb ik nog steeds. Ook blijkt er iets mis te zijn met de internet verbinding daar ik nog steeds problemen heb met de verbinding met het internetbankieren. Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Tnx
 
Probeer in "Veilige modus" Ad-Aware en Spybot Search & Destroy te laten scannen en daarna Norton Anti Virus. Vertel hier het resultaat van de scans.

Voor het "geen geldige Win32 toepassing", kijk hier.

NB: Kyron Reminder is een programma, toch, geen bestand?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie,
Ja inderdaad Kyron Reminder is een programma, ik had me even verkeerd uitgedrukt.
Spybot s&d had ik verwijderd daar ik meende dat er een foutje ingeslopen was maar krijg het nu niet meer geïnstalleerd. Ik heb dan een scan gedaan met a-squared en hiermee werd de trojan gevonden, in mijn enthousiasme had ik deze verwijderd maar ken de juiste naam niet meer, het was iets met ...32dropper of downer.
Avast ad aware kan ik nog gewoon draaien maar ik kan geen updates meer doen, hier krijg ik steeds een error melding 'error retrieving update' . Ook bij a-squared kan ik geen update doen.
Als ik verbinding probeer te maken met de login pagina van de banken, krijg ik de melding de webpagina kan niet worden weergegeven, bij verder nazicht krijg ik de melding dat er een verbindingprobleem is (ik kan echter op andere webpagina's gewoon verbinding krijgen.
Ik heb dan op dit forum (en andere) gezocht en de voorgestelde oplossingen uitgevoerd zo ook de door U gelinkte maar zonder resultaat.
Ik heb een aantal herstelpunten geprobeerd maar zonder resultaat.
Ook al is de trojan verwijderd, bij zowel Norton als bij het instaleren van spybot s&d de melding ...is geen geldige win32 toepassing. De veilige modus kan ik niet meer opstarten.
Ik kan gewoon surfen maar enkel bij de login van banken en bij updates enz krijg ik foutmeldingen over ofwel de ongeldige win32 toepassing ofwel het verbindingsprobleem. Het lijkt mij allemaal heel raar maar zou natuurlijk graag een oplossing vinden.
 
Een volgende maal een image maken en/of Norton Goback installeren.
Je bent dan sneller klaar dan met dit gezoek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan