Nog steeds geen geluid!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rein2010

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Heb een geluidskaart van Realtek AC'97, maar krijg geen geluid uit mijn computer.Heb al een driver ervoor gedownload, maar die doet niks.Kan de driver ook alleen terugvinden in configuratie en dan software.Weet niet of dat zo hoort!?Heb boxen van Labtec gekocht, subwoofer en boxen zitten aan 1 kabel.De stekker is groen dus neem aan dat het in de groene uitgang van de geluidskaart moet.Als ik de boxen aansluit krijg ik een menutje van Asus (een soort mixer).Je kan de connectie daarmee controleren.Hij geeft an dat het goed is aangesloten, maar dat zegt ie ook als ik hem in een andere aansluiting doe bijv. de zwarte.Ik snap er niks meer van en is ook erg frustrerend.Kan ik niet beter een ander soort mixer downloaden waar het allemaal wat duidelijker is, en is die mixer noodzakelijk om geluid uit de pc te krijgen.Anders kan ik hem misschien beter verwijderen en kijken of het iets help.
Graag wat informatie.

Groeten Rein kunnen

Laatst bewerkt:
Heb je al de drivers gedownload voor je geluidskaart?

http://www.megadownloads.nl/download/36/Realtek AC97 Audio Driver.html

Installeer die even en kijk dan of je wel geluid heb.

We horen nog van je :thumb:

Dank voor je informatie.Heb het gedownload maar krijg nog steeds geen geluid uit de pc.Heb boxen met subwoofer en 2 zijboxen gekoppelt aan 1 stekker (groen), dus neem aan dat de stekker in de groene aansluiting achter in mijn pc moet(front).De mixer van asus die ik heb is ook erg onduidelijk.Hij geeft wel aan dat het goed is aangesloten maar ik vraag het me af.Kan ik nog iets meer proberen, want het is erg frustrerend.

Groeten Rein Kunnen

Als je naar de geluidsinstellingen in het configuratiescherm gaat (start; uitvoeren; Mmsys.cpl), zie je dan bij het tabblad afspelen wel de juiste geluidskaart staan?

Als je naar de geluidsinstellingen in het configuratiescherm gaat (start; uitvoeren; Mmsys.cpl), zie je dan bij het tabblad afspelen wel de juiste geluidskaart staan?

Snap niet wat je bedoeld!!Heb windows XP en kan niet terugvinden wat je bedoeld.Graag wat toelichting want veel pc hebben andere menu's.

groeten Rein Kunnen

Dat zegt TS al, hij werkt met XP.
Nu de uitgebreidere uitleg om te kijken of de juiste geluidskaart is aangegeven om het geluid te verzenden.

Klik op Start; Uitvoeren
Typ Mmsys.cpl (en dan Enter of OK)

Nu kom je in het scherm Eigenschappen voor Geluid en audioapparaten
Het derde tabblad is Audio, klik hierop.
Bovenin dit scherm zie je dan een groep Afspelen van geluid staan
Vlak hieronder staat Standaardapparaat
Zie je hieronder jouw geluidskaart (Realtek AC'97) staan?

http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=92033&stc=1&d=1269455184

Bijlagen

• geluid.jpg
    geluid.jpg
    73,9 KB · Weergaven: 68
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan