nog steeds geen windows

• Onderwerp starter Onderwerp starter zina
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

zina

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Probleem Met Windows Xp

Hallo,
ik heb een probleem met mijn computer .
Nou wil ik windows x-p opnieuw instaleren maar ik weet niet hoe ben hellemaal niet bekend met computers.
ik heb wel een instalatie cd rom maar hoe moet eerst windows eraf en dan weer erop.
alvast bedankt:thumb:

Het makkelijkste is booten vanaf de windows xp cd. Zodra je bij het aanwijzen van de locatie waar je windows wil installeren, verwijderen ik altijd de c partitie. Daarna maak je een nieuwe partitie aan en dan zal er gevraagd worden of de partitie moet worden geformateerd. Geef dan aan dat hij volledig geformateerd moet worden op ntfs. Zodra de schijf geformateerd is zal de installatie van windows automatisch verder gaan.

Hoi,
Ik ben wel heel erg nieuw dus kom ik weer met de vraag wat is booten en partitie.
goed dat jullie zo snel reageren !:confused:
oja moet ik ook internet weer hellemaal instaleren enzo met cd rom want die heb ik niet .??
Ik ben nu dus bezig met het stappenplan van bertus maar deze zin begrijp ik dus niks van??Zorg er voor dat u alle drivers hebt vóórdat u de harde schijf formatteert. Als u bepaalde drivers niet meer kunt vinden, zoek dan op de website van de leverancier of fabrikant. ik heb geen idee hoe ik verder moet.

Laatst bewerkt:
De link van bertus staat alles heel goed uitgelegd. Daarmee moet het vast lukken.

Met de drivers gereed hebben voordat je de C schijf formateerd wordt bedoelt dat je het beste alle installatie CD's klaar hebt liggen waarmee je bijvoorbeeld je printer en evt andere "hard ware" (apparatuur) op je PC moet installeren.

Als je die CD's niet (meer) hebt kan je van te voren op de site van de leverancier kijken en daar de drivers afhalen en opslaan op een CD zodat je ze daarvandaan kunt installeren.

Vaak kan Windows ze zelf ook vinden als je toestemming geeft op het internet te zoeken. Dan moet je natuurlijk wel weer een internetverbinding hebben.

Succes.

Hoi ,
ik ben bij het stappen plan maar kom weer niet verder ik ben bang dat ik iets verwijder wat ik nodig heb.
ik begrijp dit stukje dus niet (Vaak is het niet bekend uit welke hardware de computer is opgebouwd. Om daar achter te komen maken we gebruik van ‘de Systeemeigenschappen’. Klik met rechts op deze computer en kies voor beheren, klik nu in het linker venster op ’apparaatbeheer’ en in het rechter venster kunt u zien welke onderdelen er in uw computer zitten. Door op het kruisje voor de categorie te klikken krijgt u de afzonderlijke apparaten te zien. Controleer elke categorie om er zeker van te zijn dat u over de juiste drivers beschikt.)moet ik dat apparaatbeheer nu kopieren of zit dat al op de cd rom als ik erop klik zijn dat dat de drivers ?? moet ik die dan kopieren dat gaat dus niet.of kan ik nu gewoon de cd rom doen en alles komt goed ?????
wie oh wie kan me nog even helpen.
dank je

Als het om een wat recentere pc gaat wordt alle hardware wel door windows xp ondersteund. Maar als er wat oudere onderdelen in zitten dan wil het nog wel eens gebeuren dat de hardware niet wordt herkend en zal je op zoek moeten naar drivers. Heb je bij de pc ook een driver cd?

hoi
nee ik heb geen driver cd (de computer is ong 5/6 jaar oud).
ik ben dus nog steeds bezig heb de cdrom geinstaleerd maar nu moet verder en vraagt de computer om de cdrom weer erin te doen (terwijl in het stappenplan stond zonder cdrom opstarten?)nou heb ik dus wel gedaan dan vraagtie :the file asms on windows xp cdrom is needed type the path where the file is located
dan moet ik dus iets intypen er tsaat al en beginnetje F:/I386 ???
ik heb dus weer geen idee

Laatst bewerkt:
Hoi
Ik ben nog steeds bezig om windows xp te instaleren maar nog steeds niet gelukt:confused:
Ik snap er niks van ik ben dus op het punt bij het stappenplan van windowscorner (Nadat de bestanden gekopieerd zijn zal de installatie van start gaan. De installatie zal vervolgens aangeven dat het systeem gaat initialiseren en start vervolgens opnieuw op. Het is nu belangrijk dat u het systeem NIET meer opstart van de cd. Zodra het menu opgestart wordt dat in het eerste plaatje wordt aangegeven dan moet u niet op een toets drukken. Na een paar seconden zal de set-up gewoon doorgaan. )nou hier kom ik niet voorbij.
ik heb de cd eruit zoals gevraagd word maar volgens mij computer moet de cd er weer in dan vraagt hij naar the file asms on windows cd??in iedergeval wat ik doe hij blijft op dit punt hangen
is er nog iemand die dit weet a.u.b

cd er gewoon inlaten en overal afblijven.
computer doet zijn werk zelf wel.
Vanaf voor af aan weer beginnen en cd er niet eerder uit of alles moet gereed zijn.

Je moet de cd er gewoon in laten en de pc opnieuw op laten starten. Je moet alleen niet vervolgens weer op een toets drukken om vanaf cd te starten. Gewoon zelf door laten lopen en dan gaat de pc vanzelf verder met installeren.

Tip:
Sla eerst je mail, contact personen, favorieten en mijndocumenten mappen op van alle gebruikers voordat je opnieu gaat installeren.

en test of je export goed gegaan is door de mail en contactpersonen eerst nog een keer te importeren.

hoi ik wacht nu al 2 uur ???
hij blijft hangen he of ben ik ongeduldig

Zolang hoor je niet te wachten nee. Probeer de installatie nog eens opnieuw.

Je kunt beter door gaan bij je oorspronkelijke vraag;

N.b. op de site staat ook niet dat je de CD moet verwijderen, alleen dat Windows niet van de CD moet starten, dat gebeurd ook niet als je niets doet, pas als je op de spatiebalk drukt gebreurd dat wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Het is gelukt :)
maaaaaar nu komt de volgende vraag het venster is heel klein met een groene rand erom hoe krijg ik het beeld weer normaal groot heb bij configuratie gekeken maar staat er niet bij
alvast weer bedankt:thumb:

Misschien moet je de beeldscherm resolutie wat hoger zetten. Dit vind je bij beelscherm - instellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan