nog steeds hoge temp :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob222

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Berichten
27
Ik heb laatst een nieuwe cpu koeler gekocht omdat ik met de vorige koeler al gauw bij de 60 zat (met gamen etc). ik heb nu de Zalman CNPS5700D-Cu. Blijkt dat mn temp nu juist nog hoger zit! kheb nu 63 gehaald :eek:
ik heb een standaard casefan geloof ik , die dan de lucht van de zalman uit de kast zuigt. Zou het kunnen zijn dat mn casefan het niet helemaal aan kan? (hij zit btw precies tegenover de zalman dus dat zit goed)

ik merkte overgens wel dat een casefan echt nodig is bij deze koeler, want ik had em s ff uitgezet en ik kwam toen bij 71c :/

oh en ik heb mn zalman op zn aller hoogste toeren (3100+)

- P4G8x Deluxe
- 3.06 Gig proc.
- 1024 memory (2x 512 2700)
- Club3d Radeon 9700 Pro
 
Heb je een amd of een intel processor? Als je AMD hebt hoef je je echt geen zorgen te maken hoor, mijn AMD 2200+ is constant 60 graden bij gewoon internetten. Ik heb hem zelfs 76 graden gekregen. Mn amd 2200+ mag maximaal 95 graden worden dus waar maak ik me eigenlijk druk om
 
Geplaatst door Rob222
ik heb een standaard casefan geloof ik , die dan de lucht van de zalman uit de kast zuigt. Zou het kunnen zijn dat mn casefan het niet helemaal aan kan? (hij zit btw precies tegenover de zalman dus dat zit goed)
Hoe bedoel je precies tegenover de Zalman.
Hij moet zo zitten dat ie de luchtstroom van de Zalman niet verstoord.

Waarschijnlijk heb je die standaard casefan achter in je pc.
Als je die af laat zuigen en de Zalman blaast op je processor dan gaat dat niet werken.
Dus blaast de Zalman fan op de processor of laat je de lucht afzuigen?
Als ik kijk naar de installatie van de Zalman met fanduct.
Dan zal je een gelijkwaardige fan nodig hebben om een goede luchtstroom te krijgen.
http://www.zalman.co.kr/images/swimages/0208/5700d.swf

Bron van de flash animatie;
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps5700d.htm
 
waar meet je de temps mee? Weet je zeker dat de sensoren goed zijn?

Gebruik je koelpasta?
 
Ik ben er 99% zeker van dat je geen koelpasta gebruikt hebt.
 
tis intel proc..
en de casefan zit precies zoals op die flash..

en ja ik heb koelpasta gebruikt :)

Ik gebruik het programma Asus Probe..
btw als ik mn pc gewoon met rust laat zit ie rond de 48c
 
Hoi

Ik heb zelf dit probleem ook gehad. Ik heb ook een Asus moederbord. Ik kreeg me processor zelfs op 75 graden. Maar uiteindelijk klopte dit niet, de oplossing was bij mij een bios update en dan worden de temps veel beter weergegeven.
 
Geplaatst door Arjan99
Hoi

Ik heb zelf dit probleem ook gehad. Ik heb ook een Asus moederbord. Ik kreeg me processor zelfs op 75 graden. Maar uiteindelijk klopte dit niet, de oplossing was bij mij een bios update en dan worden de temps veel beter weergegeven.

ik heb gistere mn bios nog geupdate dus :confused:
 
hij stond al een tijdje aan.. ik meet ook gewoon 52c graden in xp als ik niks doe. dus dat klopt wel
 
Geplaatst door Rob222
hij stond al een tijdje aan.. ik meet ook gewoon 52c graden in xp als ik niks doe. dus dat klopt wel

O........
Dan zal het toch wel aan de cooler liggen of zo.....
 
Het kan zijn dat je te veel / te weinig koelpasta hebt gebruikt. Of inderdaad, rotte tempsensors. Hoeft niet noodzakelijk opgelost te zijn met een BIOS-update.

Voel eens aan de heatsink, voelt ie aan alsof je CPU 50° is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan