nog steeds problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

versprillec

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
nadat ik gisteren mijn systeem weer helemaal in orde had wilde ik hem even laten defragmenteren waarop dus weer alles fout ging ,de computer starte uitzichzelf weer op maar bleef hangen bij het keuze scherm van veilige modus ed ,ik kon alleen in veilige modus opstarten de rest van de opties lukte niet ook in veilige modus kon ik weinig doen om het probleem op te lossen dus ik heb weer voor een voledige nieuwe instalatie gekozen via recovery partitie na het scannen daarna met avg stond er dus weer een backdoor .ircbot.xv op deze is in quarentine geplaatst hij zit in system 32 ,wat is dit toch voor een virus en hoe gevaarlijk is hij en hoe kom ik er definitief van af? ,gisteren had ik hem vanuit quarentine verwijderd waarschijnlijk was dit de oorzaak van het later niet meer kunnen opstarten .

Je pc start automatisch opnieuw op?
Dat komt door een instelling binnen Windows, die er voorzorgt, dat als er een ernstige fout is, ( als Windows niet meer verder kan ). Zo kan je ervoor zorgen dat je dan een blauw scherm krijgt als er een ernstige fout komt:

Ga naar Start --> rechtsklik op Deze Computer --> Eigenschappen --> tabblad Geavanceerd --> en kies voor Instellingen onder het kopje Opstart- en herstelinstellingen --> haal dan het vinkje weg voor de regel De computer automatisch opnieuw opstarten.

Dan krijg je zo'n scherm. Schrijf dan alle informatie op in de rode kadertjes.

bsod_big.gif

En welk bestand is het in de System32 map. Dit is een hele belangrijke map voor Windows.

daar ben ik weer ,omdat mijn pc vanochtend volledig chraste ,terwijl ik bezig was om allerlei scans te draaien in veilige modus werd ik overvallen door de ene virus melding na de andere dus reste mij niet anders dan de pc af te sluiten ,s middags moet ik werken ,dus vanavond heb ik met behulp van herstel cd s alles er opnieuw opgezet en nu lijkt het erop dat alles weer werkt hoop ik alleen heb ik nu dus norton weer weliswaar voledig geupdate maar toch mijn favoriet is het niet .ben echter een beetje huiverig om er nu ewido weer op te zetten daar had ik zoveel problemen mee afgelopen dagen en ook de java instalatie lukte niet echt (veel fout meldingen )affijn ik kijk het nog even aan ,morgen middag komen ze mijn nieuwe pc brengen hopelijk met minder problemen .

Oke, over Norton: Als je '' durft '' zou ik met Norton maar een keer een grondige scan doen, voor de zekerheid, ook al heb je alles herstelt.

En als je ewido niet wilt installeren, kan je hier de Online scan doen van ewido / avg anti-spyware.
Gewoon met Internet Explorer voor de ActiveX.
Daarna scan starten en alles aanvinken en dan de scan starten, zodat er een grondige scan start. Daarna klikken op Remove Infections.

En op je nieuwe pc: zou ik een ander anti-virusprogramma installeren: bijvoorbeeld AVG Anti-Virus, Avast, AntiVir zijn gratis of betaald: Kaspersky, NOD32 of bijv. Bitdefender.

Succes verder!:thumb:

even een update ,toch maar norton eraf gegooid en avast erop gezet ,ewido opnieuw gedownload en geinstaleerd ,gescand en nu zit er weer een backdoor rbot.bms op ,notabene van een schone instalatie ,hij zit nu in quarentine kan ik hem zo laten of moet ik hem toch kwijt zien te raken ? .ik kan niet begrijpen dat ik nu zo kwetsbaar ben ,firewal aan virusscanner op de achtergrond en toch geinfecteerd worden ,durf zo langzamerhand niet meer op het internet te komen ,dit is niet leuk meer .ben maar aan een online san begonnen van ewido.oke scan gedaan i medium risk verwijderd en de backdoor rbot .bms .

Laatst bewerkt:
Mooi, dat zou je nu, na het opschonen van de online scan, vrij moeten zijn van ongewenste gasten.

Doe AUB nog even het volgende:

-. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")

Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten

EN OOK:

Systeemherstel uitschakelen en weer inschakelen:

Ga naar Start, klik met rechts op Deze Computer en kies voor Eigenschappen, ga dan naar het tabblad
Systeemherstel en zet een vinkje voor Systeemherstel uitschakelen.
Start de pc opnieuw op en doe hetzelfde maar haal het vinkje weg.

Succes!:thumb:

Laatst bewerkt:
bedankt voor de goeie tips ,mijn ouwetje is nu schoon en staat op zolder te draaien en ik heb vanmiddag mijn nieuwe pc aangesloten en deze draait als een zonnetje (nog wel)maar ik zal hem zeker goed beveiligen .groetjes en tot later :thumb:

Oke, mooi!
Succes met je nieuwe pc:thumb:

Voer op je oude ( en op je nieuwe ) ook regelmatig ATF Cleaner uit!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan