Nog te branden bestanden verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vunjo

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2002
Berichten
50
Beste lezers,

Ik wilde vanuit de verkenner een mpeg2 bestand op een cd branden. Hierbij is een en ander niet gelukt.
Ten eerste, word mijn cd-brander niet herkent, ook even met Nero gekeken en die herkent hem ook niet, cd-brander opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat. In de verkenner zie mijn brander wel als station e:\.
Ten tweede, wanneer ik nu mijn pc opnieuw opstart krijg ik een melding dat er nog bestanden in de wachtrij staan om gebrand te worden. Als ik op de melding klik opent er een nog leeg scherm met daarvoor een pop-up-box met de melding dat ik een schijf moet plaatsen in station f:\ wat bij mij een virtual dvd-brander is en die ik ook nooit geselecteerd heb.
Nu zijn mijn vragen; Waar is mijn cd-brander gebleven en hoe krijg ik die melding of de desbetreffende bestanden weg.

Met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt:
Mag ik vragen hoe je de cd-brander dan opnieuw hebt geinstalleerd? met de upper en lower filters???
 
Ik heb de installatie bij apparaatbeheer ongedaan gemaakt en opnieuw opgestart.
 
Lees deze site eens goed door en probeer de stappen uit te voeren, ze staan volgens mij toch vrij simplistisch uitgelegd :thumb:
 
Ik heb de Windowssite gelezen en de upperfilters verwijderd (lowerfilters waren/zijn afwezig).
Zonder resultaat.
Ik moet, denk ik, nog iets duidelijk maken. Mijn cd-brander word in de verkenner herkent als station e:. Wanneer ik er een cd in stop om af te spelen doet hij dat ook. Behalve als ik wat branden wil dan herkent het desbetreffende brandprogramma de cd-brander niet. Omdat Nero, waar ik het in eerste instantie mee geprobeerd heb, hem niet herkende heb ik het eens geprobeerd vanuit de verkenner. Aangezien Vista deze mogelijkheid bied. Het gevolg staat hiervoor te lezen.
Er komt nog wat bij: In de uitleg van het verwijderen van de upper/lower filters legt men uit dat sommige software opnieuw geïnstalleerd moet worden. Dus na het verwijderen van de upperfilters heb ik in Nero gekeken of dat die mijn brander herkende helaas zonder resultaat. Ik heb Nero opnieuw geïnstalleerd en dat lukte niet. Ik kon Nero niet verwijderen en niet herinstalleren. Ook in de veilige modus geprobeerd en hier kreeg ik een melding dat het probleem mogelijk in Windows Installer zou kunnen liggen. Windows installer opnieuw geïnstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem.

Shoot me!
 
Welke versie van Nero heb je eigenlijk?

heb je Nero dan al eens verwijderd met revo uninstaller(geavanceerde modus) en dan opnieuw geinstalleerd?
 
Het is me met Revo gelukt om Nero te verwijderen. Dat is dus opgelost. Alleen blijft Windows met het opstarten melden dat er bestanden in de rij staan om te branden. Enig idee waar ik die bestanden kan verwijderen. Ik denk dat ze in een temp-folder staan maar in op de gebruikelijke plek. C:\windows\temp .
 
Dit heb ik even gevonden na wat googelen, misschien helpt het:

Klik op de tekstballon en verwijder de bestanden.
Komt de tekstballon niet meer, open dan de Verkenner of Deze Computer, klik op je cd/dvd station en verwijder desbetreffende bestanden dan uit het venster dat dan verschijnt.
Of je klikt rechts op je cd/dvd station en dan op Tijdelijke bestanden verwijderen.
 
Bij het keuzemenu van de rechtermuisknop zit geen optie om de bestanden te verwijderen. Ik wil ook nog even aangeven dat ik de bestanden had willen branden via station e: dit is namelijk mijn brander. Als ik op de tekstballon klik krijg ik de melding dat ik een schijf moet plaatsen in station f: dit is een virtueel station.
 
Bij het keuzemenu van de rechtermuisknop zit geen optie om de bestanden te verwijderen. Ik wil ook nog even aangeven dat ik de bestanden had willen branden via station e: dit is namelijk mijn brander. Als ik op de tekstballon klik krijg ik de melding dat ik een schijf moet plaatsen in station f: dit is een virtueel station.

Sorry, maar ik kan ook niet zomaar direct een oplossing verzinnen...
 
Als je het virtuele station eens verwijdert en opnieuw opstart.
Werkt zoeken naar het bestand ook niet of in het startmenu Onlangs geopende bestanden?
 
Alle virtuele en mijn vaste stations verwijderd en opnieuw opgestart. Na installatie werkte ze weer. Ik kan nu weer branden. Toch nog een klein probleem vanuit vista wil hij niet sneller branden dan 4x. Enig idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan