nog te repareren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

eevie9

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2009
Berichten
3
heey,

Ik heb een vraagje. Mijn beeldscherm is vandaag kapot gegaan. Hij werd langzaam zwart.Als je hem dan weer opnieuw aanzet, dan zie je even beeld, is het zwart en weer heel kort beeld.

Maar als het zwart is kan je heel onduidelijk nog wel het beeld zien. Als je start opent en weer sluit kan je dat wel zien. Computeren is wel onmogelijk maar nu heb ik niet het idee dat hij helemaal kapot is anders zou je wel niets zien lijkt me.

Is het mogelijk dat er een lampje ofzo.. kapot is? Of iets anders en kan dit gemaakt voordat ik een nieuw beeldscherm ga aanschaffen.

Alvast bedankt.
 
Een paar vragen...
geef 's de gegevens van je scherm... (bv soort scherm, leeftijd)
welk besturingssysteem gebruik je...
 
besturingssysteem is windows XP. geen idee hoe oud mn scherm is maar al wel wat ouder, dus kan ook best dat ie gewoon kapot is.

me scherm is van het merk benq, dat is ongeveer het enige dat k weet, kheb er niet heel veel verstand van.
 
Hallo

"Mijn beeldscherm... " -> een overdaad aan info...:love:

Merk/typenr/ouderdom ??

Enfin ... mocht dit inderdaad een t.f.t. scherm zijn , zou ik persoonlijk de backlight invertor controleren/laten controleren.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn Dell 22 inch 228WFP monitor. Het lag aan de 'Backlight' van de monitor.

Wanneer de scherm zwart werd, moet je een felle zaklamp pakken, en die op je scherm schijnen. Draai met je hoofd zo'n 45 graden (links/rechts maakt niet uit). Als het goed is kan je vensters etc. allemaal nog zien. Als dit het geval is, ligt het aan je backlight.

Is dit niet het geval? Ga naar je configuratie scherm > Klassieke Weergave > Energie beheer > en zet het op ''Hoge prestaties''. Je beeldscherm hoort nu niet uit te vallen.

Ik had helaas een backlight probleem en heb het opgelost door even Dell te bellen (omdat ik nog garantie heb), en binnen 1 dag kreeg ik een nieuwe van hun (helaas refurbishedmaar het maakt niet uit natuurlijk) en moest ik de oude teruggeven.

Ik hoop dus dat je nog garantie hebt. Als het zo is, even de fabrikant bellen en zeggen dat je een ''Backlight'' probleem hebt. Als dat niet zo is, heb je eigenlijk nog altijd recht op garantie. Een backlight hoort namelijk lang mee te gaan.

MVG,
Ahmed.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan