nog vraagje over laptop die ik nu heb

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0664

Banned
Lid geworden
27 jul 2014
Goeiedag,

Ik heb een vraagje:

Ik heb momenteel deze laptop
http://www.bol.com/nl/p/acer-aspire-v3-771g-53216g50makk-laptop/9000000012739502/

Ik heb na 11 maanden hem moeten ter reparatie binnen doen in de winkel, startte niet meer op ik kreeg alleen maar beeldlicht en niets anders.
Nu 6 maanden later is hij weer ter reparatie binnen bij de winkel, ik denk probleem met de wifi-adapter in de laptop.

Wat is nu mijn vraag hierop:
Komt dit door fabrieksfouten, of is dit door overmatig gebruik van spellen zoals runescape?
Mijn ouders beschuldigen me ervan, dat het door mijn spellen is en ik wil mijn onschuld bewijzen...
Ik zit nu op een 6 jaar oude laptop die nog altijd werkt en nog maar 1 keer ter reparatie in de winkel is moeten binnengaan(maar niet voldoet aan mijn eisen) linkje naar oude laptop die ik nu gebruik toshiba

Laatst bewerkt:
Hoi,

Acer staat bekent als geen sterk merk te zijn dit is weer een voorbeeld daarvan.

Welkom op het Helpmij-forum:D!

Komt dit door fabrieksfouten, of is dit door overmatig gebruik van spellen zoals runescape?
Mijn ouders beschuldigen me ervan, dat het door mijn spellen is en ik wil mijn onschuld bewijzen...

Het is onmogelijk dat door een simpel spelletje zoals RunScape een laptop stuk zou kunnen gaan. Hij is stuk gegaan vanwege fabrieksfouten wat vooral vaak voorkomt bij Acer-laptops. Echt verschrikkelijk dat je ouders jou lastigvallen dat een Acer-laptop terug moet vanwege fabrieksfouten:shocked:. Ik zal een paar argumenten hieronder neerzetten om je ouders te kunnen overtuigen.

1. Een laptop met een Intel Core i5 processor in combinatie met een dedicated videokaart is gemaakt om veel meer aan te kunnen dan simpele browserspelletjes. Die NVIDIA GT630M zit er namelijk niet voor niets in. Die is ervoor gemaakt om gamingbehoeften tegemoet te komen. Denk hierbij aan games zoals FIFA 14, DOTA 2, Far Cry 3 op low/medium, CoD Black Ops 2 op low/medium, Dishonored op high/ultra, Borderlands 2 op medium enzovoort.

2. Over Acer-apparaten staat het internet vol met klachten. Ga maar eens naar het Engelse Acer Community forum. Daar vind je veel meer van dit soort verhalen: klikkerdeklik!

Die Toshiba die je nu hebt is absoluut niet vergelijkbaar met die Acer. Zelfs toen ie gloednieuw was, was het al een van de goedkoopste laptops die op dat moment verkocht werden.

Klinkt meer als een hardware probleem dan software
Runescape is geen zwaar spelletje en zou geen probleem moeten vormen voor een laptop met die specificaties

Overmatig gebruik bij het spelen van spelletjes is nogal vergezocht

een laptop/pc moet het gewoon doen ongeacht welke software hierop draait
we hebben niet voor niks wetten in europa die er voor zorgen dat men standaard 2 jaar fabrieks garantie krijgt bij nieuwe laptops

Bassie en fire bedankt voor te reageren.

Bassie bedankt voor de info, en ja ik kan het niet vergelijken met elkaar. Maar op basis van betrouwbaarheid en kwaliteit ben ik toch meer tevreden over toshiba.
Natuurlijk Toshiba heb ik dikke 6 jaar terug gekocht, en de acer laptop 1,5 jaar terug dan kan je niet verwachten dat de prestaties er naar gemaakt zijn. Maar op vlak van kwaliteit daar kan je wel anders naar kijken. Zal eens proberen mijn ouders te overtuigen, mijn ouders denken nog altijd dat laptops niet gemaakt zijn om spelletjes te spelen, hetzelfde met smartphones en tablets.
En die acer laptop heeft 650 euro gekocht dus, ik had wat meer kwaliteit verwacht, ik wist zelfs niet dat ik zo een spellen met die laptop kon spelen.
Ik speel hoofdzakelijk spellen die uitgekomen zijn vóór 2008 en runescape op die laptop.

En bedankt fire, ik ben blij dat u die mening deelt, ik vond het ook wel raar dat door die spellen het zou kapot gaan.

Maar op basis van betrouwbaarheid en kwaliteit ben ik toch meer tevreden over toshiba.

Dat klopt. Toshiba en ASUS zijn de beste merken.

Die Toshiba die je nu hebt is absoluut niet vergelijkbaar met die Acer. Zelfs toen ie gloednieuw was, was het al een van de goedkoopste laptops die op dat moment verkocht werden.

Daarmee bedoelde ik op het gebied van prestaties. Qua kwaliteit en betrouwbaarheid is het zeker een goede laptop. Vooral omdat ie al 6 jaar oud is en nog steeds goed werkt:D.

Hangt niet van RuneScape of MineCraft of vergelijkbare spellen af, lijkt me (ben het dus eens met de vorige helpers).
Wél vraag ik me af of je de laptop goed behandeld hebt. Ik bedoel (gegeven de symptomen van je eerste reparatie) daar vooral mee het gebruik in al te stoffige ruimtes, het schoonhouden van de ventilatoruitgangen m.b.t. stof én (wat ik ook wel eens zie) dat je je laptop op een normale plaats gebruikt (bureau, tafel) dus zeker niet op een dekbed etc. waar de luchtafvoer van de ventilator wordt geblokkeerd.

Tijs.

dnties,

Ik gebruikte hem altijd in mijn kamer of living. En ventilator heb ik eigenlijk nog nooit opgekuist, ook niet bij deze oude laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan