• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nogmaals 2 excel-bestanden versmelten tot één.

Status
Niet open voor verdere reacties.

joerivlasselaer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2012
Hallo,

Nieuw op dit forum, en reeds een boel berichten erop nagelezen, echter niet gevonden wat ik zocht.

kort samengevat:

Ik heb 1 excel lijst met daarin x-aantal verschillende kolommen (klantnummers/omzetten/bezoeken/etc.)
In deze lijst maak ik aantekeningen (contactpersonen / opmerkingen / kleuren / etc.)

elke maand krijg ik dezelfde lijst (zonder opmerkingen en zonder mijn aantekeningen) terug, maar aangevuld met nieuwe klantnummers.

Nu zou ik dus elke maand de nieuwe lijst willen bijvoegen aan de eerste lijst. (eigenlijk alle nieuwe klantnummers met de bijhorende data van de verschillende kolommen)

NB kolommen blijven hetzelfde in beide lijsten......
Geen voorbeelden kunnen uploaden vanwege een restrictie hier op het werk.....
help aub...

Welkom op dit forum

Om gemakkelijk geholpen te worden, plaats je een voorbeeld bestand er bij zonder gevoelige informatie of fictive data, dit begrijp makkelijker wat je bedoelingen zijn.

Volg deze stappen:
stap 1: maak een functie die alle klantnummers opslaat in een string. Deze heb je nodig als je een nieuwe lijst wilt toevoegen met andere klantnummers
stap 2: importeer het excelbestand
stap 3: loop deze lijst na en importeer alleen de rijen met de klantnummers die niet voorkomt in de strg met alle klantnummers
sluit de nieuwe lijst af

Dit zou je probleem moeten oplossen.

Grt,

XLFAC

In de bijlage de procedure voor het vergelijken van 2 ranges.
In de bijlage wordt dat gedaan binnen 1 werkblad, maar de 'nieuwe' range kan overal vandaan komen (een ander werkblad of een ander bestand). De code is daaraan eenvoudig aan te passen.
De vergelijkingswaarden zijn de waarden in de eerste kolom van beide ranges.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan