Nogmaals backup.

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Ik heb een externe hd met 3 partities, NTSF
en wel K met 500 GB
L en M met elk 250 GB.

Nu krijg ik het maar niet voor elkaar om Windows systeemkopie of backup op K te laten maken.
Dan krijg ik melding, dat dit niet op een verwijderbare schijf kan???
Maar telkens word twel M aangewezen.
L kan overigens ook niet.
Inmiddels heb ik alles aan kopie en of backup verwijderd, maar zonder resultaat.
Ondanks het volgen van diverse help opties.

Alleen op K (staat niets bijzonders op) heb ik voldoende ruimte.
Accepteer ik M dan houdt ik na een backup nog maar een 60 GB over en dat is volgens
wat ik zo zie, te weinig voor dit doel.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet, want om nu nog een andere externe schijf te kopen zou toch niet nodig moeten zijn.

Hoi !

Probleem moet toch in je externe HDD zitten !

Hier maakt op diverse PC's Ultimate automatisch back-up's op 'n externe schijf.

Is de schijf wel NTFS-geformatteerd ?
Win 7 kan niet overweg met FAT 32.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Probleem moet toch in je externe HDD zitten !

Hier maakt op diverse PC's Ultimate automatisch back-up's op 'n externe schijf.

Is de schijf wel NTFS-geformatteerd ?
Win 7 kan niet overweg met FAT 32.

Greetz,

Harry.

Ik vermeldde toch NTSF?

En dan waarom op dezelfde schijf wel M en niet L en K.

Ik denk dat ik gewoon maar de M partitie groter maak, hoewel ik dat altijd wel wat
griezelig vind.

Klik eens met rechts op de partities die niet willen. Eigenschappen > beveiliging > geavanceerd > eigenaar > bewerken > je eigen account kiezen en een vinkje plaatsen bij "Eigenaar van de onderliggende containers en objecten vervangen". Misschien dat het lukt als je "Echt eigenaar" van de partitie bent.

Het zou kunnen dat Windows 7 moeite heeft met meerdere partities op de externe schijf.

Klik eens met rechts op de partities die niet willen. Eigenschappen > beveiliging > geavanceerd > eigenaar > bewerken > je eigen account kiezen en een vinkje plaatsen bij "Eigenaar van de onderliggende containers en objecten vervangen". Misschien dat het lukt als je "Echt eigenaar" van de partitie bent.

Het zou kunnen dat Windows 7 moeite heeft met meerdere partities op de externe schijf.

Hi Lex,

Bedankt voor de informatie en dat zag er zo goed uit, dat ik dacht: "dat is het".
Maar helaas nee en ik ben nog heel wat opties verder gegaan, maar ik kan niet meer
overzien wat de gevolgen zouden zijn.
Bij voorbeeld K was eerst een primaire partitie nu een aktieve primaire partitie.
Kies ik voor de optie partitie verkleinen, dan zou dat maar met 7mB kunnen??

Zou het een oplossing zijn als ik alle bestanden op K ergens stal en dan die partitie
formateer, als dit tenminste kan?

Of morgen toch maar nog een extra schijf halen.

Wordt Windows7 soms gek, want intern heb ik 2 schijven en twee externe schijven
dus praktisch met "het hele alfabet":)

d7-C-G-H-J-K-L-M?:rolleyes:

Groeten Ernst

Hoi !

Kan wel, maar: het duurt erg lang, en als je problemen (meent) te hebben met de betr. partitie zou ik even wat anders proberen.

En...nog gratis ook !(als je tenminste 32-bits OS draait).

Greetz,

Harry.

Kan nu met de K partitie niets meer.

Gelukkig na nogmaals de instellingen te hebben gewijzigd, kan ik mijn K partitie weer zien en gebruiken.
Pak van mijn hart, ik zag het somber in.

Maar een systeemkopie/backup kan ik er nog steeds niet opzetten!

Achterhaald:
In mijn "jeugdig enthousiasme":( ben ik op de weg van Crash toch verder gegaan.
Resultaat met K kan ik niets meer, inhoud niet te zien.
Met de eigenschappen van de werkende partitie M er naast, getracht die van K overeenkomstig aan te passen.

Geeft alarmerende vensters"
"er is een fout opgetreden tijdens het toepassen van de beveligingsgegevens op K

toegang geweigerd

Of "kan wijzigingen van de machtigingen op k niet opslaan

toegang geweigerd"

Systeemherstel hielp niet.
En de backup heb ik verwijderd, om een nieuwe te maken zodra dit op K kon.

Wat nu te doen?

Laatst bewerkt:
Dit omdat ik merk dat je geen held bent met beveiligingsmeldingen (o.a. Harry Snor en ik hebben klaarblijkelijk vaker met dat bijltje gehakt dan jij, no offense) zou ik zelf weer een 0-situatie creëren: K: partitie verwijderen vanuit Windows, [Evt. andere partities vergroten], K: partitie weer aanmaken, K: partitie 'langzaam' formatteren (dus niet Snelformatteren gebruiken) nadat je relevante bestanden van K: hebt veiliggesteld op andere partitie(s).

Daarna gaan testen met het maken/verwijderen/aanpassen van mappen en bestanden op de K: schijf, en kijken of dat allemaal werkt zoals verwacht.

Dán nog eens gaan kijken naar de mogelijkheden van DriveImageXL en de standaard Windows Backup.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Tijs.

Dank je voor het advies Tijs en dit is overigens de eerste keer, dat ik met o.a. beveiligingsmeldingen en accounts aan de gang ben geweest.

Voordat ik verder ga, wacht ik eerst even af hoe het met het backuppen door Windows verloopt.
Op de partitie die Windows alleen maar wil gebruiken heb ik nu nog een 60GB vrij
en ik heb ingesteld dat ik wekelijks een backup wil maken en dat die de oude moet vervangen.

Met vriendelijke groet,

Ernst

Dit omdat ik merk dat je geen held bent met beveiligingsmeldingen (o.a. Harry Snor en ik hebben klaarblijkelijk vaker met dat bijltje gehakt dan jij, no offense) zou ik zelf weer een 0-situatie creëren: K: partitie verwijderen vanuit Windows, [Evt. andere partities vergroten], K: partitie weer aanmaken, K: partitie 'langzaam' formatteren (dus niet Snelformatteren gebruiken) nadat je relevante bestanden van K: hebt veiliggesteld op andere partitie(s).

Daarna gaan testen met het maken/verwijderen/aanpassen van mappen en bestanden op de K: schijf, en kijken of dat allemaal werkt zoals verwacht.

Dán nog eens gaan kijken naar de mogelijkheden van DriveImageXL en de standaard Windows Backup.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Tijs.

Kan ik die K partitie niet gelijk formatteren, dus zonder verwijderen en weer aanmaken.
Kan ik de letter K aanhouden omdat de snelkoppelingen er naar verwijzen.
Maar krijg ik dan hetzelfde gemier terug?

Graag wil ik echter eerst iets vragen over accounts.

Als ik opstart krijg ik twee acconts op het scherm en wel:

1 Administrator en 2 mijn naam

Kies ik 1 dan krijg ik een naar grof bureaublad zonder mijn snelkoppelingen.
Ik kan wel met de bestanden op K werken
Maar er geen backup opzetten
Er is voor dit account geen verwijder optie.

Kies ik 2 dan is het bureaublad weer normaal.
Ik kan ook met de bestanden op K werken.
Maar er geen backup opzetten.
Dit account kan verwijderd worden.

Onder computerbeheer staat:
Administrateur: ingeschakeld
Gast: uitgeschakeld
HouseGroupUsers (toegang via thuisgroep, uitgeschakeld
Mijn naam: uitgeschakeld.

De oorspronkelijke situatie was dat Windows gewoon opstartte, zonder dat er accounts
verschenen.
Er waren twee accounts: mijn naam (administrator) en gast (uitgeschakeld)
Maar ik kon met de bestanden op K niets doen.

Wat kan ik wat de huidige accounts betreft het beste doen?
Ik heb er totaal geen inzicht in.
Ben nog met instellingen in de weer geweest met het resultaat, dat ik mijn backup
terug moest zetten door middel van de systeem cdrom.

Daarom, ik kan het beter hier vragen en ik hoop dat het niet zo is "dat een gek meer vraagt dan dat de wijzen kunnen beantwoorden.:confused:

Je praatte over dat K: als "actief" stond ingesteld, vandaar mijn idee dat je beter de partitie in zijn geheel kunt weggooien en dan opnieuw aanmaken en formatteren. Krijgt de partitie daarbij een andere letter dan K:, dan kun je dat aanpassen door te rechtsklikken op die nieuwe partitie en te kiezen voor "Padnamen en schijfletters aanpassen" (of iets dergelijks).

Je verhaal over die 2 (of 3) accounts kan ik niets mee, helaas. Het is moeilijk vanaf een forum is een idee te vormen wat er allemaal met de Windows-installatie is gebeurd. Vandaar dat ik me richt op iets wat je wél kunt realiseren.

Natuurlijk kun je kijken of je een reparatie-installatie van Windows 7 kunt doen (dus Windows 7 opstarten, inloggen op je Administrator account en dan de Windows 7 DVD erin doen en bij opstarten van de installatie kiezen voor Upgrade. Natuurlijk heb je daarbij dan wel de gebruikte activatie-code nodig.
Ik raad je aan om in dergelijke gevallen eerst even je gebruikersbestanden veilig te stellen, voor het geval dat misgaat.

Tijs.

Bedankt voor alle informatie.
Wat de partities betreft denk ik, dat ik het voorlopig zo maar even laat.
Na een backup heb ik op L nog 60GB over en ik laat de bestaande vervangen.
Eventueel vervang ik mijn externe hd van 120GB door een grotere.

Ik ga wat de accounts betreft er een uitschakelen, indien niet naar wens, zet ik een
herstelpunt of de backup terug.

Een reparatie zal niet helpen dank ik, omdat een en ander door mijn eigen gerommel gekomen is en er is eigenlijk geen sprake van een fout.
Eventueel klik ik maar een keer in het opstartscherm.

Met vriendelijke groet,

Ernst

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan