Nogmaals Firefox en WMP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Wanneer ik in Firefox naar www.youp.nl ga en het Beeldfragment wil afspelen via Windows Media Player, krijg ik de melding dat WMP de bestandsextensie niet herkent.
Het is een *.asf bestand (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/vara/variatee/vanthek_conference2002_wewantmore2-hi.asf).
Kijk ik dan in FF bij plugins voor WMP dan staat die extensie er gewoon bij - zie bijlage.
Als ik het bestand toch probeer af te spelen, krijg ik de melding Klasse is niet geregistreerd.
Via Internet Explorer wordt het bestand probleemloos afgespeeld. Het lijkt er dus niet op dat er codecs ontbreken.
Hoe krijg ik voor elkaar dat dit ook via Firefox wordt afgespeeld?

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik weet geen oplossing maar ik heb het even getest.

Resultaat: Bij mij werkt het in IE en in FF:confused:

bij mij start wmp op en speelt de film af. Dit is bij IE en FF.
Ik heb wel soms ook zo'n waarschuwing (kweet niet welke sites).

Wat je kan doen is in wmp alle bestandtypes ernaartoe verwijzen. Hopelijk lukt dat.

Ik had een soort van hetzelfde probleem alleen dan met Opera, het updaten tot Windows Media Player 10 loste het toen op.

Heb het probleem opgelost door de DivX codec te installeren. :)
Toch bedankt voor jullie antwoorden. :thumb:

Guus.

De extensie naam is inderdaad niet altijd even belangerijk, zolang de codecs maar aan boord zijn dan speet WMP bijna alles af.
Aan de extensie is dus ook niet te zien welke Codec er nodis is, wel jamemr dat de site niet voor de codec zorgt, dat betekent dat ze een filmpje maken die niet iedereen kan zien...maar goed het werkt nu, gelukkig maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan